۰ نفر

استعفای نمایندگان اصفهان به معنای پیگیری نکردن مشکلات نیست

۱۷ آذر ۱۳۹۷، ۱۶:۴۴
کد خبر: 320375
استعفای نمایندگان اصفهان به معنای پیگیری نکردن مشکلات نیست

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی گفت: استعفای نمایندگان استان اصفهان به آن معنا نیست که می خواهند از حضور در کنار مردم شانه خالی کنند و یا اینکه پیگیر مشکلات آنها نباشند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، هفته گذشته 19 تن از نمایندگان استان اصفهان در اعتراض به حذف اعتبار طرح های انتقال آب این استان در بودجه سال آتی استعفای خود را تقدیم رئیس مجلس شورای اسلامی کردند.
زهرا سعیدی روز شنبه به مناسبت روز دانشجو در جمع تعدادی از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان پردیس فاطمه زهرا (س) اصفهان افزود: نمایندگان به دلیل بی توجهی به خواسته ها و نیازهای استان در بودجه سال آینده تصمیم به استعفا گرفتند.
وی اضافه کرد: اقتصاد استان اصفهان به آب زاینده رود و کشاورزی بستگی دارد و آب با معیشت و زندگی مردم گره خورده و از سوی دیگر زاینده رود تنها متعلق به اصفهان نیست و متعلق به ایران و تمام دنیاست بطوریکه جهانیان اصفهان را با زاینده رود می شناسند.
وی با بیان اینکه در این زمینه کوتاهی شده است گفت: دولت های گذشته باید با مدیریت بیشتر این موضوع، حق و حقوق حقابه داران استان را پرداخت می کردند.
سعیدی افزود: این استعفا براساس مصلحت نمایندگان استان گرفته شد و به تازگی رییس جمهوری وعده داد که به مشکلات استان اصفهان رسیدگی می کند.

** کمیسیون عمران و اقتصاد مجلس پیگیر تصویب طرح مالیات بر عایدی است
نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: طرح مالیات بر عایدی 'CGT' از جمله طرح هایی است که می تواند به مهار سوداگری در مسکن کمک کند و کمیسیون عمران و اقتصاد مجلس پیگیر تصویب آن است.
وی خاطرنشان کرد: این طرح در ماه گذشته در کمیسیون اقتصادی بررسی و بدون مخالف تصویب شد و هم اکنون در کمیسیون عمران در حال بررسی است تا پس از تصویب به صحن علنی مجلس برود.
سعیدی افزود: این در حالیست که در بسیاری از کشورها مالیات بر عایدی وجود دارد و هر عایدی که از طریق سرمایه ایجاد می شود باید مالیات آن پرداخته شود.

**خروجی مدرک گرایی، فارغ التحصیلان بیکار است
سعیدی همچنین گفت: رفتن به سمت مدرک گرایی، التیامی مقطعی برای جوانان بیکار در چهل سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی بود.
وی اضافه کرد: خروجی مدرک گرایی مواجهه با خیل عظیمی از فارغ التحصیلان بیکار است.
سعیدی تصریح کرد: این در حالیست که روز به روز به تعداد مراکز دانشگاهی افزوده می شود و شمار فارغ التحصیلان بیکار در کشور بالا می رود.
وی تصویب و اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان را یکی از اقدامات مهم مجلس برای استفاده از نیروهای جوان عنوان کرد و گفت: این قانون به نفع جوانان و نخبگان جویای کار است.
نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی افزود: تا پیش از این بسیاری از پست های مدیریتی و جایگاه های شغلی توسط بازنشستگان در ادارات و نهادهای دولتی اشغال شده بود.
سعیدی افزود: از زمان اجرای این قانون حدود هشت هزار نفر از مدیران در کشور جا به جا شدند.
16 آذر در تقویم رسمی کشور روز دانشجو نامگذاری شده است.