۰ نفر

کواکبیان با اشاره به استیضاح ظریف؛

به جای تشویق، استیضاح می‌کنیم

۱۰ آذر ۱۳۹۷، ۱۷:۵۷
کد خبر: 318772
به جای تشویق، استیضاح می‌کنیم

نماینده مردم تهران در مجلس با ارائه توضیحاتی درباره مسئولیت‌پذیری در جامعه اظهار کرد: اگر ظریف می‌گوید پولشویی در کشور وجود دارد به جای این که تشویق کرده و پیگیری کنیم، استیضاح می‌کنیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، مصطفی کواکبیان طی سخنانی در همایش مسئولیت اجتماعی شرکتی و فرهنگ سازمانی و تاثیر آن بر تعاملات اقتصادی اظهار کرد: واقعیت این است که فرهنگ مسئولیت اجتماعی و پاسخگو بودن وظایفی دارد که تا حدودی در کشور ما مورد توجه قرار نگرفته است و جای تامل زیادی دارد.

وی با تاکید بر اینکه منافع جمعی باید مقدم بر منافع فردی باشد،گفت: این که در تقسیم مسئولیت‌ها و توزیع منابع بسیاری اطراف خود یا مباحث رانت خواری و فرزند سالارانه را در نظر می‌گیرند، این کار ما را به پیشرفت نمی رساند در حالی که اگر روحیه تقدم منافع جمعی وجود داشت حتما هم‌افزایی ایجاد می کرد.

این نماینده مجلس همچنین با بیان اینکه چند عامل موجب ایجاد فرهنگ مسئولیت اجتماعی می شود، گفت: رهبران و زمامداران اجتماع باید الگو و اسوه در مسئولیت پذیری باشند و مسئولیت خود را بر دوش دیگران نیندازند، مساله دیگر این که حاکمیت قانون  در جامعه و کشور وجود داشته باشد.

کواکبیان یادآور شد: امروز، روز مجلس و شهادت مدرس است ما همه ادعا داریم که در مجلس مدرس گونه هستیم و مدرس‌وار قانون تصویب می‌کنیم، اما چقدر در این  راستا در صداقت و شفافیت عمل می کنیم، مرحوم مدرس نامی از خود برجای گذاشت که همه می‌گویند باید مثل او بود واقعیت این است که او برای خودش تلاش نمی‌کرد همه کوشش او و هم و غم برای مردم بود و این مسئولیت اجتماعی مدرس است که او را وا می‌دارد از حقوق مردم دفاع کند.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس افزود: اگر قرار باشد مسئولیت اجتماعی و فرهنگ سازمانی در کشور ما جا بیفتد باید از رهبران اجتماع انتظار داشت حاکمیت قانون علی السویه و بطور مساوی وجود داشته باشد.

وی همچنین اظهار کرد: در جامعه و کشور نیازمند آموزش حقوق شهروندی هستیم، اما باید دید چقدر به حقوق شهروندی تسلط داریم و رصد می کنیم.

کواکبیان ادعا کرد: به عنوان مثال خبرنگاری که وضعیت جامعه را بیان می کند احضار می کنیم اما با فردی که خلاف کرده کاری نداریم.