۰ نفر

در گفت و گو با اقتصاد آنلاین عنوان شد:

تشریح سوالات نماینده اهواز از وزیر نفت/ وزارت نفت به مسئولیت‌های اجتماعی‌اش بی‌توجه است

۲۴ آبان ۱۳۹۷، ۱۴:۱۲
کد خبر: 315046
تشریح سوالات نماینده اهواز از وزیر نفت/ وزارت نفت به مسئولیت‌های اجتماعی‌اش بی‌توجه است

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس به تشریح دو سوال خود از وزیر نفت پرداخت که قرار است هفته آینده در صحن پارلمان مطرح شود.

اقتصاد آنلاین - المیرا اکرمی؛ علی ساری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی اقتصاد آنلاین گفت: هفته آینده بیژن نامدار زنگنه در صحن علنی مجلس حضور پیدا می کند تا به دو سوال مطرح شده پاسخ دهد.  

وی در ادامه افزود: سوال اول درباره بی توجهی وزارت نفت به مسئولیت های اجتماعی اش و عدم قبول مسئولیت در مورد پرداخت مطالبات مردم اهواز و به طور کلی مردم استان خوزستان است. این در حالی است که وزارت نفت، در منطقه خوزستان نفت را استخراج می کند اما نگاهی به مشکلات و آسیب های این استان ندارد و حتی عوارضی که طبق قانون تعیین شده را به مردم این منطقه پرداخت نمی کند.

ساری با بیان اینکه سوال دومش از وزیر نفت در خصوص انتشار ماده مازوت در منطقه خوزستان است، گفت: نفت کوره یا مازوت به شدت به محیط زیست آسیب می زند و معمولا باید از چرخه تولید حذف شود ولی نه تنها حذف نشده بلکه اقدامات وزارت نفت به گونه ای است که تولید مازوت افزایش یافته و فکری برای پالایش آن نشده تا به محصولی تبدیل شود که برای محیط زیست آسیب شدیدی نداشته باشد.  

گفتنی است از زمان آغاز به کار دولت دوازدهم، وزیر نفت سه مرتبه برای پاسخ به سوالات نمایندگان در صحن مجلس حاضر شده و این بار چهارمی است که وی باید به خانه ملت برود.  

آذرماه سال گذشته زنگنه برای پاسخ به سوال حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده مردم شاهین شهر در خصوص طرح برندینگ جایگاه‌های سوخت به مجلس رفت که در نهایت نمایندگان از پاسخ های وزیر نفت قانع نشدند و به این ترتیب وی از مجلس کارت زرد گرفت.  

اوایل مرداد ماه امسال هم زنگنه برای پاسخ به سه سوال نادر قاضی‌پور و علیرضا محجوب نمایندگان ارومیه و تهران در جلسه علنی مجلس حاضر شد. این سوالات شامل علت واردات بی‌رویه پمپ‌های صنعتی بی کیفیت از چین و عدم حمایت از شرکت‌های تولیدکننده داخلی، علت عدم نظارت وزارت نفت بر پالایشگاه‌ها جهت تامین مواد اولیه مورد نیاز تولیدکنندگان قیر و دلیل واردات لوله‌های گاز و به دنبال آن تعطیلی کارخانه‌های لوله‌سازی بود که در نهایت وکلای مردم از پاسخ های وزیر نفت قانع شدند.  

یک بار هم اواخر مرداد ماه امسال زنگنه برای پاسخ به سوال علیرضا محجوب، نماینده مردم تهران درباره علت آتش‌سوزی‌های مکرر در پالایشگاه‌ها به مجلس رفت که در نهایت نماینده سوال کننده از پاسخ های وی قانع شد.