۰ نفر

پورابراهیمی: امروز آمریکا حرفی برای گفتن در دنیا ندارد

۱۶ آبان ۱۳۹۷، ۲۳:۵۶
کد خبر: 313414
 پورابراهیمی: امروز آمریکا حرفی برای گفتن در دنیا ندارد

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آخرین تیر آمریکا به ایران همین تحریم‌های اقتصادی است گفت: آمریکا تاکنون هر کار می‌توانسته علیه کشور انجام داده است و امروز حرفی برای گفتن در دنیا ندارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، محمدرضا پورابراهیمی امشب در جمع مردم عزادار ماهان با تسلیت ایام عزاداری آل‌الله(ع) در ایام پایانی ماه صفر اظهار داشت: تا زمانی که مردم ایران زیر بیرق امام حسین‌(ع) هستند جریان دشمنی استکبار با ما وجود خواهد داشت و تمامی ندارد.

وی با اشاره به اینکه آمریکا در یک خیال خام و واهی به‌سر می‌برد و تمام ماجرای دعوای آمریکا با ایران بر سر تفکر شیعی مردم ایران است گفت: بعضی‌ها فکر می‌کردند که با مذاکرات مشکلات کشور حل می‌شود در حالی‌که همه اینها بهانه بود و آمریکا با اعتقادات شیعی مردم ایران مشکل و سر جنگ دارد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 13 آبان را اعلام کرده بود که تحریم‌های جدیدی علیه کشور آغاز می‌کند افزود: در سال 90 و 92 نیز آمریکا کشور را تحریم کرد و همان زمان اعلام کرد که این تحریم‌ها فلج‌کننده است.

وی با ابراز اینکه فلج‌کننده یعنی اینکه دیگر کشور ساقط شود و می‌گفتند ظرف یک تا 6 ماه کشور آن‌چنان دچار مشکلات اقتصادی می‌شود که نظام اسلامی ساقط خواهد شد خاطر‌نشان کرد: امروز نیز در همین خیال خام خود ماندند و خداوند عقل را از رئیس جمهور آمریکا گرفته است.

پورابراهیمی با بیان اینکه در تحریم‌های اخیر مواردی را اعلام کردند که بعضی از افرادی که نامشان در لیست تحریم قرار دارد، اصلاً وجود خارجی ندارند گفت: آمریکا در جهل و نادانی به‌سر می‌برد و امروز رئیس جمهور آمریکا مورد تمسخر و خنده سایر کشورهای دنیا قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه عمده تحریم‌های آمریکا در حوزه نفت و فروش نفت است افزود: آمریکایی‌ها می‌گفتند 13 آبان فروش نفت جمهوری اسلامی ایران صفر می‌شود اما صفر که نشد هیچ، بلکه بر اساس گزارشی که گرفتیم فروش نفت کشور از هفت‌ماهه گذشته بیشتر هم شده است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکا در آغاز فروپاشی است و وعده آن را مقام معظم رهبری داده است تصریح کرد: امام راحل نیز فروپاشی شوروی را پیش‌بینی کرده بود و محقق شد.

وی با اظهار اینکه "حب و دوستی امام حسین‌(ع) به ما عزت داده و امروز تمام عالم ایران را به عزتمندی می‌شناسند" گفت: اقتدار کشور را اهل‌بیت‌(ع) و شهدا به ما دادند و اگر امروز تمام دنیا را به ما بدهند و محبت امام حسین‌(ع) را از ما بگیرند هیچ چیز نداریم و مردم ایران این موضوع را به‌خوبی می‌دانند.

پورابراهیمی با بیان اینکه آمریکا می‌داند شیعه زیر بار ذلت نمی‌رود و جمهوری اسلامی ایران هیچ چیز را با عزت خود عوض نمی‌کند اضافه کرد: آمریکا سران کشورهای عربی را خوار و ذلیل کرده و هر روز تحقیر می‌کند و جلوی روی خودشان به آنها "گاو شیرده" نسبت می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران امروز با عزت از منافع مسلمانان در دنیا دفاع می‌کند و آمریکا نگران توسعه تفکر شیعی در دنیا است اظهار داشت: امروز آمریکا با فضاحت در دنیا روبه‌رو شده و دنیا به حقانیت جمهوری اسلامی ایران پی برده است و هیچ نهاد بین‌المللی در دنیا ایران را تحریم نکرده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه "انکار نمی‌کنیم که مشکلات اقتصادی در کشور وجود دارد که باید با استفاده از ظرفیت‌های داخلی آنها را برطرف کرد" گفت: سختی جریان تحریم بر جمهوری اسلامی ایران بوده و هست و چیز جدیدی نیست اما باید مقاومت کرد چرا که آینده کشور روشن است.

وی با یادآوری اینکه "ما امروز فقط با یک کشور و ادبیات قلدرمآبانه ترامپ رئیس جمهور آمریکا روبه‌رو هستیم" افزود: آمریکا در یک انزوای کاملاً سیاسی قرار گرفته و چین و هند و روسیه و اتحادیه اروپا رسماً مخالفت خود را با تحریم علیه ایران اعلام کرده‌اند.

پورابراهیمی با بیان اینکه "ما معتقد هستیم که مقاومت جواب خواهد داد و دولت هم باید امورات مردم را تسهیل‌گری کند" تصریح کرد: ناکارآمدی درون دولت و بی‌تجربگی در بعضی موارد مشهود است اما قابل حل است و در مجلس هم بارها متذکر شدیم و از حقوق مردم کوتاه نمی‌آییم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: آخرین تیر آمریکا به ایران همین تحریم‌های اقتصادی است و  آمریکا تاکنون هر کار می‌توانسته علیه کشور انجام داده است و حرفی برای گفتن در دنیا ندارد.