۰ نفر

گزارش اقتصادآنلاین از بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی راه؛

اسلامی: پیگیر مشکلات کامیونداران خواهم بود/ مسکن مهر را تکمیل می‌کنم

۵ آبان ۱۳۹۷، ۱۹:۲۹
کد خبر: 310778
اسلامی: پیگیر مشکلات کامیونداران خواهم بود/ مسکن مهر را تکمیل می‌کنم

جلسه روز شنبه مجلس شورای اسلامی برای بررسی صلاحیت محمد اسلامی، وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی که رییس‌جمهور یکشنبه گذشته با ارسال نامه‌ای به هیات رییسه مجلس او را معرفی کرده بود در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی اقتصادآنلاین، نمایندگان مجلس برای بررسی صلاحیت محمد اسلامی، وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی که رییس‌جمهور یکشنبه گذشته با ارسال نامه‌ای به هیات رییسه مجلس او را معرفی کرده بود، تشکل جلسه دادند. رئیس جمهور بیست و نهم مهرماه در نامه ای به رئیس مجلس شورای اسلامی، مهندس"محمد اسلامی" را به عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی به مجلس معرفی کرد.

محمدعلی پورمختار و حسن سلیمانی به عنوان موافق و سهراب گیلانی و محمد فیضی به عنوان مخالف اسلامی وزیر پیشنهادی راه صحبت خواهند کرد.

طبق آیین نامه داخلی مجلس، برای بررسی صلاحیت هر وزیر پیشنهادی، مجلس یک ساعت و 30دقیقه فرصت دارد و دو نماینده موافق و دو نماینده مخالف هر کدام به مدت 15 دقیقه و در مجموع یک ساعت وقت سخنرانی دارند. پس از سخنان نمایندگان موافق و مخالف، وزیر پیشنهادی به مدت 30 دقیقه به تشریح برنامه های خود می پردازد و نکات مطرح شده از سوی نمایندگان پاسخ می‌دهد. مجلس با اتمام بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی وارد بررسی صلاحیت آخرین وزیر پیشنهاد دیگر می شود.

اسلامی: مسکن مهر را تکمیل می کنیم

«محمد اسلامی» شامگاه شنبه عصر شنبه در جلسه کسب رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی پس از ابراز نظر نمایندگان موافق و مخالف افزود: وزارت راه و شهرسازی مسوول ایجاد تعادل در بازار عرضه و تقاضای مسکن است.

اسلامی تصریح کرد: مهمترین اقدامی که باید صورت گیرد تحول ساختاری است. باید دستگاه های درگیر در بخش مسکن به صورت یکپارچه سازماندهی شده و با استفاده از همه ظرفیت های در اختیار وزارت راه و شهرسازی بتوانیم امکان حضور بخش خصوصی را فراهم کنیم تا به تولید مسکن حرکت دهیم و به عنوان یک صنعت در مدار تولید قرار گیرد.

گزینه پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی در زمینه مسکن مهر گفت: انشاالله باید برنامه زمانبندی مشخص مسکن مهر را تکمیل کنیم و به انتها برسانیم.

وی درباره هواپیمای ایران ۱۴۰ تصریح کرد: هواپیماسازی ایران یکی از نمادهای سرمایه گذاری دانش بنیان ایران اسلامی است.

اسلامی ادامه داد: من هیچ ادعایی جز خدمت ندارم و امروز نیز می گویم با استفاده از ظرفیت وزارتخانه، نیروهای جوان و بانوان، وزارت راه و شهرسازی موفق می شود.

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی همچنین با اشاره به مشکلات کامیونداران گفت: کامیونداران در موضوع بیمه، لاستیک، تعیین کمیسیون و تعرفه و نوسازی ناوگان دچار مشکل هستند. تفاهم‌هایی شده که وضعیت آن‌ها را پیگیری خواهم کرد.

نماینده موافق وزیر پیشنهاد: به پاکدستی اسلامی ایمان دارم

قاسم احمدی، نماینده موافق اسلامی ، وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی گفت: به دست پاکی ایشان ایمان دارم .امروز ما برای وزارتخانه  بزرگی تصمیم می گیریم که ۱۷ معاون و بیش از ۶۵ هزار نفر پرسنل دارد .

وی گفت: اسلامی به عنوان فردی خارج از وزارت راه و سرپرست انتخاب می شود یعنی لابی نداشته است،سوال شده عضویت در هیات مدیره شرکت های خصوصی و دولتی که نوشته عضو نیستم. اشتغال در شرکت خصوصی ندارد و در هیات مدیره تشکل های صنفی عضو نیست ، حتی آدرس منزلش را نوشته ؛ شفافیت بیش‌تر از این ؟

مخالفت عجیب نجفی خوشرودی با وزیر پیشنهادی وزیر راه با پخش یک کلیپ در صحن علنی مجلس

نجفی خوشرودی، نماینده مردم بابل در مجلس گفت: آقای اسلامی، ما را یاد بعضی از دولتمردان سابق می‌اندازد. برچه اساس می‌گویید یک سال از استانداری مازندران به ازای ١۵ سال کار کردید؟ از دیگر رویکردهای شما ضعف در مدیریت منابع انسانی است. شما فضای ناامنی و بی ثباتی را در استان به وجود آوردید

وی ادامه داد: شما اصل ٨۴ و ٨۶ قانون اساسی را مطالعه کنید. چطور در عرض یک ساعت برنامه نوشتید؟ شما حتی یک بار نسخه اصلاح برنامه را هم ارائه دادید!

نجفی خوشرودی، نماینده مردم بابل در مجلس در جریان سخنرانی اش در مخالفت با وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی، ویدئویی انتقادی از مصاحبه محمد اسلامی نشان داد که در آن وی عنوان می کند که حتی اگر نمایندگان مجلس با مدیری مخالفت داشته باشند و خواهان برکناری وی به دلیل عملکردش باشند، اگر خودش آن مدیر را شایسته بداند، به همکاری با وی ادامه می دهد. و در این زمینه حرف نمایندگان را با یک گوش، می‌شنوم و از گوشی دیگر بیرون می‌کنم. بعد از پخش این کلیپ نمایندگان فریاد احسنت احسنت سر دادند

موافق وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی: اسلامی آقازاده نیست

محمود رضا رضایی، موافق وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی گفت: اسلامی ، نیرویی انقلابی و جهادی است که هر جا مسوولیت داشته موفق عمل کرده است.

رضایی ادامه داد: وی آقازاده نیست و از سوی از جریان های سیاسی کاندیدا نشده است. او مورد اعتماد اکثریت قاطع نمایندگان کمیسیون عمران است ،ایشان اعتقاد دارد نباید نیروها از خارج دستکاه به صورت اتوبوسی وارد وزارتخانه کنیم

پورمختار: برنامه‌های اسلامی نشانگر عدالت محوری در عرصه راه و شهرسازی است

 محمد علی پورمختار، نماینده کبودرآهنگ در موافقت با وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی گفت: مجلس با هیچ‌کس عهد اخوت نبسته است و مجلس بر اساس وظیفه قانونی خود نظارت می‌کند.  آقای اسلامی با بیش از ۳۶ سال سابقه، شناخت کامل از مسائل راه و شهرسازی دارد؛ نگاه جناحی در اینجا وجود نداشته و او از حوزه‌های این وزرات‌خانه آگاهی و تسلط کامل دارد.

 وی ادامه داد: بحث تحقیقات و نوآوری یکی از مباحثی است که در برنامه‌های این وزیر پیشنهادی آمده است. استاندار فعالی بوده که همه او را می‌شناسند؛ در حوزه پدافند غیرعامل هم فعالیت داشته است.

پور مختار گفت:  آقای اسلامی مدیری جهادی است که ان شاءالله از ویژگی جهادی خود استفاده خواهد کرد.  موضوع مسکن موضوعی است که باید هرچه زودتر مشکلات حل شود.

نماینده اردبیل در مخالفت با وزیر پیشنهاد: اسلامی یک شبه انتخاب شده است

محمد فیضی نماینده اردبیل در مخالفت با وزیر راه وشهرسازی گفت: آقای اسلامی، ما شک نداریم که شما یک شبه انتخاب شده‌اید! شما به سفارش بعضی از وزرا نزد رئیس جمهور رفتید و یک شبه به ایشان برنامه دادید.

وی خطاب به وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی گفت: آیا شما نیازمندی‌های کشور از نظر خدمات خاکشناسی را می‌شناسید؟ برنامه شما برای شناسایی مسائل مصالح ساختمانی چیست؟ آیا شما برای نیازمندی‌های شهری و آسایش معلولان برنامه‌ای دارید؟

فیضی ادامه داد: شما اگر به آموزش معتقد هستید چرا برای افزایش آموزش برای مبارزه با سوانح طبیعی برنامه‌ای ندادید؟ شما برای حاشیه‌نشینان و رفاه حال آن ها برنامه‌ای دارید؟ ما که در برنامه شما چیزی ندیدیم! شما هیچ توجهی به رویکرد جنسیتی در برنامه‌تان ندارید. چگونه شما استاد راهنمای تز دکتری شدید؟ با داشتن فوق لیسانس چطوری راهنمای دانشجوی دکتری شدید؟!

مخالف وزیر پیشنهادی راه: وزیر پیشنهادی راه چه برنامه‌هایی برای حل مشکلات حوزه مسکن و راه دارد؟

نماینده مردم شوشتر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تغییر و تحول در وزارتخانه‌ها برای افزایش کارآمدی، ایجاد تحول و مقابله با بحران‌های جدید است، گفت: وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی چه برنامه‌هایی برای حل مشکلات حوزه مسکن و راه دارد؟

گیلانی در ادامه گفت: در مسکن مشکلات جدی وجود دارد. وزیر پیشنهادی چه برنامه‌ای برای حل این مشکلات دارد؟ وزیر پیشنهادی برای صدها هزار خانه خالی و بی‌خانه‌ها چه برنامه‌ای دارد؟ چه برنامه‌هایی برای تعاونی مسکن‌ها که نیمه‌تمام مانده و چالش‌های اجتماعی به وجود آورده است، وجود دارد؟ گرانی بیش از ۴۰ درصد مسکن چگونه مدیریت خواهد شد؟ برای حاشیه‌نشین‌های فقیر که ۱۱ میلیون نفر هستند چه برنامه‌ای دیده شده است؟ وزیر پیشنهادی برای جبران فرسودگی خط ریلی چه برنامه‌ای دارد؟ چه تدبیری برای بدهی دولت به پیمانکاران وجود دارد؟ چه تدبیری برای تکمیل پروژه‌های ناتمام و آغاز پروژه‌های جدید دارد؟