۰ نفر

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس در جمع خبرنگاران:

استیضاح شریعتمداری به هیات رئیسه مجلس ارسال شد

۱۷ مهر ۱۳۹۷، ۱۴:۲۵
کد خبر: 306353
استیضاح شریعتمداری به هیات رئیسه مجلس ارسال شد

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به عدم حضور وزیر صنعت در جلسه صبح امروز این کمیسیون گفت: با توجه به این موضوع، کمیسیون صنایع استیضاح محمد شریعتمداری را برای طرح در صحن علنی به هیات رئیسه ارسال کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی اقتصادآنلاین، ولی ملکی در جمع خبرنگاران در خصوص نشست بررسی استیضاح وزیر صنعت در کمیسیون صنایع و معادن، اظهار داشت: متاسفانه وزیر صنعت، معدن و تجارت در هر سه نشست تشکیل شده در کمیسیون صنایع و معادن به منظور بررسی استیضاح  حاضر نشد و در نتیجه این کمیسیون، استیضاح وزیر صنعت را برای طرح در صحن علنی به هیات رئیسه ارسال کرد.

ملکی در خصوص اینکه دولت چگونه قصد دارد در شرایطی که وزیر صنعت استیضاح نشده وی را به‌عنوان وزیر پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی کند، گفت: یکی از اشتباهات دولت معرفی محمد شریعتمداری به‌عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

وی در ادامه افزود: اگر محمد شریعتمداری در نشست بررسی استیضاح حضور پیدا می‌کرد و به خواسته نمایندگان احترام می‌گذاشت برای تصدی پست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی رای لازم را کسب می‌کرد، اما با اقدامات اخیر خود و عدم حضور در کمیسیون تخصصی بررسی استیضاح بخش اعظمی از رای خود را از دست داد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در خصوص اینکه آیا مجلس با حضور محمد شریعتمداری در پست وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی موافق است، گفت: دولت اختیار دارد هر کسی را برای این پست معرفی کند و مجلس نیز این اختیار را دارد که نظر خود را اعلام کند.