۰ نفر

با رای نمایندگان مجلس

تخلف در تخصیص عوارض برق به قوه قضائیه ارسال شد

۱ مهر ۱۳۹۷، ۱۱:۰۴
کد خبر: 302330
تخلف در تخصیص عوارض برق به قوه قضائیه ارسال شد

نمایندگان مجلس تخلف دولت در عدم تخصیص کامل عوارض برق دریافتی به حمایت از صنعت برق طبق قانون بودجه را به قوه قضائیه ارسال کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی اقتصاد آنلاین، در جلسه علنی امروز مجلس، بررسی گزارش کمیسیون انرژی در مورد عدم اجرای بند هـ تبصره ۶ قانون بودجه سال ۹۶ کل کشور موضوع تخصیص و پرداخت عوارض برق در دستور کار قرار گرفت.

گفتنی است پس از قرائت این گزارش که طبق ماده ۲۳۶ آیین نامه داخلی مجلس تدوین شده است، رئیس مجلس ارجاع دادن این گزارش به قوه قضائیه را به رأی گذاشت که در ادامه نمایندگان با ۱۵۱ رأی موافق، ۲۳ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۹ نماینده حاضر با این موضوع موافقت کردند.

بر اساس این گزارش، تا پایان سال ۹۶ مستند به بند هـ تبصره ۶ قانون بودجه ۹۶ کل کشور مبلغ ۹ هزار و ۲۹۰ میلیارد ریال عوارض برق از مشترکان دریافت و به خزانه واریز شده است؛ از این رقم صرفا مبلغ ۳ هزار و ۸۰۵ میلیارد ریال تا پایان سال ۹۶ به بخشی از مصارف موضوع ماده ۵ قانون حمایت از صنعت برق تخصیص داده و پرداخت شده است.

با در نظر گرفتن موارد فوق، کمیسیون انرژی مستند به ماده ۲۳۶ آیین نامه داخلی مجلس، عدم تخصیص ۵ هزار و ۴۸۵ میلیارد ریال از باقیمانده عوارض برق دریافتی از مشترکان برق برای اجرای طرح های توسعه و نگهداری شبکه های روستایی و تولید برق تجدیدپذیر و پاک را استنکاف سازمان برنامه و بودجه از اجرای بند هـ تبصره ۶ قانون بودجه سال ۹۶ و بند ب ماده ۵ قانون حمایت از صنعت برق کشور تشخیص داده است، چراکه مسئولیت مستقیم تخصیص عوارض برق دریافتی به موارد مصرح در قوانین فوق با سازمان برنامه و بودجه کشور بوده و تخلف این سازمان در این خصوص محرز است.