۰ نفر

عضو کمیسیون صنایع مجلس در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین تشریح کرد:

رفع آشفتگی بازار خودرو حضور جدی وزارت صمت را می‌طلبد

۱۹ شهریور ۱۳۹۷، ۱۳:۴۶
کد خبر: 299381
رفع آشفتگی بازار خودرو حضور جدی وزارت صمت را می‌طلبد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه انتشار اخبار متناقض و متنوع از بازار خودرو برای عده ای مطلوب است، گفت: سکوت مسئولان وزارت صمت و عدم شفاف سازی و اطلاع رسانی، موجب انواع و اقسام فسادها و فرصت طلبی ها و سوء استفاده ها شده است.

اقتصادآنلاین - المیرا اکرمی؛ محمدرضا نجفی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی اقتصادآنلاین با اشاره به اینکه انتشار اخبار متناقض، متنوع و فراوان از بازار خودرو دلایل متعددی می تواند داشته باشد، اظهار کرد: کوتاهی ها، قصورها و ناتوانی در اداره امور، ضعف مدیریت و سوء مدیریت و مداخلات غیر مسئولانه برخی افراد و اشخاصی که مسئولیتی در این زمینه ندارند، می تواند از عوامل انتشار اینگونه اخبار درباره بازار خودرو باشد. 

وی با بیان اینکه وزارت صمت به عنوان تنظیم کننده بازار باید دو کار مهم و اساسی را برای مدیریت بازار خودرو انجام دهد، گفت: فضای آشفته بازار خودرو، اسباب تورم فوق العاده کمرشکنی را برای مردم ایجاد کرده که آثار روانی فوق العاده مخربی برای کشور دارد و سرمایه گذاری و توسعه را به شدت مورد تهدید قرار می دهد. در این شرایط باید وزارت صمت مدیریت کند، به خصوص اینکه خودروسازان اصلی ذیل این وزارتخانه کار می کنند و این آشفتگی قیمت چیزی نیست که قابل پذیرش باشد و با هیچ منطقی و هیچ سبک مدیریتی و هیچ معیار و ملاکی همخوانی ندارد. 

نجفی با تاکید بر اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت باید همت و جدیتی بکند و قیمت انواع خودرو را به صورت شفاف اعلام کند، گفت: این وزارتخانه موظف است که سیاست ها و استراتژی ها در مورد بازار خودرو را معلوم کند، زیرا در زمانی که اینها مشخص نیست و جامعه از این موارد خبر و اطلاع ندارد، هر کسی بر اساس ظن خود یک سناریو و داستانی طراحی می کند که همه اینها اسباب آشفتگی و تلاطم بازار را به وجود می آورد.  

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس با بیان اینکه این رفع آشفتگی و تلاطم بازار خودرو حضور جدی و مسئولانه وزارت صنعت، معدن و تجارت را می طلبد، عنوان کرد: در واقع مسئولان این وزارتخانه هستند که باید سیاست ها، چشم انداز، مسیر، افق و استراتژی ها را مشخص کنید و تنها در این صورت است که دست فرصت طلبان و سودجویان از بازار خودرو و اقتصاد کشور کوتاه می شود. 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان اظهارکرد: اما زمانی که مسئولان اطلاع رسانی نمی کنند و اجازه می دهند که این میزان عدم شفافیت در بازار خودرو وجود داشته باشد، انواع و اقسام فسادها و فرصت طلبی ها و سوء استفاده ها از دل آن بیرون می آید.