۰ نفر

عضو کمیسیون بهداشت مجلس مطرح کرد؛

واکنش به فرار مالیاتی پزشکان

۱۶ شهریور ۱۳۹۷، ۹:۴۹
کد خبر: 298572
واکنش به فرار مالیاتی پزشکان

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، در واکنش به فرار مالیاتی پزشکان و بررسی شکایت های پزشکی در دادگاه های عمومی، توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، دکتر علی نوبخت در همایش اخلاق پزشکی، با اشاره به اینکه جامعه پزشکی خود را تافته جدا بافته نمی داند، تصریح کرد : سلامت بزرگترین موهبتی است که خداوند به ا نسان عطا نموده ، بنابراین از اهمیت بالایی برخوردار است و نمی توان گفت که جامعه پزشکی خود را بالاتر و برتر از سایر مردم می داند.

وی افزود: اگر طبیبی می خواهد موفق باشد باید زیرساخت های جامعه خود را شناخته و به مقدسات مردم احترام بگذارد و به یکسری از اصول مقید باشد.

وی تاکید کرد: وظیفه ما حفظ قداست حرفه است تا از بیرون دچار آسیب نشود و از درون نیز به درستی کار خود را در قبال بیماران انجام دهد. پزشکان از جایگاه رفیعی درجامعه برخوردارند هر چند برخی دوست ندارند به این جایگاه اشاره ای داشته باشند اما باید خود را از حوادث و طوفان ها حفظ کنیم.

نوبخت با اشاره به اینکه باید با پزشکان که قشری فرهیخته و فرزانه هستند با احترام رفتار شود ، اظهار کرد: پزشکان اگر در حقشان اجحاف هم شود باز به درستی کار خود را در قبال بیمارانشان انجام می دهند اما نباید به بی حرمتی ها دامن زد.

وی همچنین به بحث فرار مالیاتی پزشکان که اخیرا در رسانه ها مطرح شده اشاره کرد و گفت: پزشکان مالیات خود را به موقع پرداخت می کنند و نظام پزشکی هم آمادگی لازم خود را برای همکاری با سازمان امور مالیاتی اعلام کرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، رسیدگی شکایات پزشکی در دادگاه های عمومی مورد اشاره قرار داد و گفت: دادگاه های تخصصی نظام پزشکی چیز عجیبی نیست و باید در جایی به مسائل پزشکی و شکایات مربوطه رسیدگی شود که به  اصول تخصصی کار وارد باشند و مجازات های نا به جا به پزشکان داده نشود که مستلزم مواجهه حقوقی باشد و این امر در بسیاری از کشورهای دنیا مرسوم است.