۰ نفر

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

انتقاد از کندی عرضه ارز در بازار ثانویه/ معضلات اجرایی، مشکل ساز شده است

۱۲ شهریور ۱۳۹۷، ۱۳:۴۲
کد خبر: 297676
انتقاد از کندی عرضه ارز در بازار ثانویه/ معضلات اجرایی، مشکل ساز شده است

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد که هر چند ایجاد بازار ارز ثانویه به لحاظ محتوایی و برنامه ای کار ارزشمندی است، اما در اجرا مشکلاتی دارد.

اقتصادآنلاین - المیرا اکرمی؛ محمدرضا پورابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی اقتصادآنلاین گفت: بازار ارز ثانویه طرح مورد نظر مجلس هم بوده و بابت ایجاد و به رسمیت شناختن این بازار، مجلس از دولت حمایت می کند، اما هر چند که بازار ارز ثانویه به لحاظ محتوایی و برنامه ای کار ارزشمندی است، اما در اجرا مشکلاتی دارد.

وی با بیان اینکه مجلس در مورد نحوه اجرای بازار ارز ثانویه انتقاداتی به دولت دارد، اظهار داشت: در شرایطی که باید ارائه ارز ناشی از صادرات پتروشیمی، صادرات محصولات فولادی و صادرات محصولات غیر نفتی با کیفیت و با سرعت انجام شود،  متاسفانه این روند به کندی پیش می رود و این کند بودن ارائه ارز مشکلاتی را ایجاد کرده است.

پور ابراهیمی در ادامه افزود: بسیاری از شرکت های پتروشیمی و فولادی به شکل غیر مستقیم وابسته به دولت هستند و دولت باید تلاش کند که بازار ارز ثانویه تعدیل شود و از این حرکت آهسته ای که دارد، خارج شود و با سرعت خوبی حرکت کند که حتما باید این کار انجام شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با بیان اینکه میزان صادرات غیر نفتی 45 تا 50 میلیارد دلار است، گفت: کل نیاز کشور در حوزه تامین کالاهای غیر اساسی 30 میلیارد دلار است و اگر این ارز با سرعت و با کیفیت بیشتری به بازار ارز ثانویه بیاید، بازار تعدیل می شود.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان تاکید کرد: البته متاسفانه فعلا آهسته بودن این حرکت، مانع از تعدیل بازار شده است که انتظار داریم دولت هر چه سریع تر اقدامات لازم را برای رفع این مشکل انجام دهد.