۰ نفر

نماینده سوال کنندگان از رییس جمهور در جمع خبرنگاران:

استیضاح رییس جمهور هدف نمایندگان نبود/ آمادگی مجلس برای تشکیل اتاق فکر با دولت

۶ شهریور ۱۳۹۷، ۱۰:۵۱
کد خبر: 296208
استیضاح رییس جمهور هدف نمایندگان نبود/ آمادگی مجلس برای تشکیل اتاق فکر با دولت

نماینده سوال کنندگان از رییس جمهور تاکید کرد که هدف نمایندگان از طرح سوال از روحانی، استیضاح رییس جمهور نبود، بلکه اصلاح امور و حل مشکل مردم مدنظر نمایندگان بود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی اقتصادآنلاین، در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس، عبدالرضا مصری در جمع خبرنگاران گفت: امروز شاهد یک تغییر رویه اساسی و جدی در مجلس بودیم. آن هم نسبت به رویه‌هایی که ناخواسته در جلسات قبلی ایجاد شده بود و نقطه اوجش استیضاح آقای ربیعی بود که مورد پذیرش غالب نمایندگان نبود.

وی در ادامه افزود: سوال کنندگان از رئیس جمهور امروز صرفا به موضوع سوال پرداختند و تریبون مجلس از ناحیه سوال کنندگان به محلی برای مطرح شدن مسائل استدلالی تبدیل شد.

مصری با بیان این که سوال کنندگان از رئیس جمهور برنامه ریزی منسجمی در این رابطه داشتند، اظهار داشت: ما می‌خواستیم به دنیا بفهمانیم آنچه در قانون مترقی جمهوری اسلامی وجود دارد می‌تواند در قالب منطق و چارچوب منظم اجرایی شود. افراد حرف را می‌شنوند و در رای گیری نظر خود را اعمال می‌کنند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس با تاکید بر اینکه تریبون مجلس جای تخاصم نیست و نیازی به داد و فریاد هم نیست، گفت: ما معتقدیم در موارد این چنینی به جای این که فضای تخاصم سیاسی ایجاد شود باید به سمت یک عملیات اصلاحی برویم.

وی در ادامه افزود: نمایندگان امروز در یک گفت و گوی ملی به این نتیجه رسیدند که مشکلات باید مطرح شود و پاسخ‌ها شنیده شود و نهایتا در قالب رای نظر خود را ارائه کنند.

مصری عنوان کرد: از فردا هم شروعی است تا به سمت اصلاح امور برویم و برنامه اجرایی دولت را ببینیم و امیدواریم لوایحی برای اصلاح امور از سوی دولت ارائه شود.

وی در ادامه افزود: ما به دنبال اصلاح امور هستیم و امیدواریم دولت خودش برای اعمال این اصلاحات اقدام عملی کند. مجلس هم در صورتی که نیاز باشد به دولت کمک خواهد کرد.

مصری در عین حال تاکید کرد که مجلس آمادگی دارد که اتاق فکر مشترک با دولت تشکیل بدهد و برای رفع مشکلات چاره اندیشی کند.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه نمایندگان آماده کمک به دولت برای حل مشکلات هستند، گفت:‌ بخشی از فضای امروز حاصل تلاش خبرنگاران بود و امیدواریم مجلس در ادامه به سمت و سویی برود که صرفا ارکان موضوعات در تریبون مطرح و اخلاق اسلامی رعایت شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه طبق آیین نامه پاسخ‌های رئیس جمهور که  قانع کننده تشخیص داده نشده به قوه قضاییه ارجاع می‌شود، اظهار داشت: مابقی به تشخیص قاضی بستگی دارد که آیا این مصداق عدم اجرای تکالیف دولت است یا خیر؟

این نماینده مجلس درباره‌ اظهارات یکی از نمایندگان سوال کننده مبنی بر احتمال کلید زدن استیضاح رئیس جمهور عنوان کرد: من به نظر شخصی افراد کاری ندارم اما سوال کنندگان به دنبال این موضوع نبودند بلکه به دنبال اصلاح امور و حل مشکل مردم هستند.

مصری همچنین در پاسخ به پرسشی درباره‌ موسسات اعتباری گفت: ۲۰ هزار میلیارد تومان از طرف بانک مرکزی و از منابع ملی برای کسانی که در بخش موسسات خسارت دیدند پرداخت شده است.

این نماینده مجلس عنوان کرد: البته ما به دنبال مچ گیری نیستیم بلکه به دنبال نتیجه‌ایم و همین دغدغه‌ نمایندگان درباره‌ موسسات بود که باعث شد ۹۰ درصد کسانی که از موسسات طلب داشتند به طلب خود برسند.