۰ نفر

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

رفع ایرادات موجود در قانون نظام مهندسی/ سازمان نظام مهندسی دارای اختیارات فنی قانونی مشخص می‌شود

۴ شهریور ۱۳۹۷، ۱۹:۱۴
کد خبر: 295788
رفع ایرادات موجود در قانون نظام مهندسی/ سازمان نظام مهندسی دارای اختیارات فنی قانونی مشخص می‌شود

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس عنوان کرد که با یکپارچه سازی نظام فنی و اجرایی در قالب نظام مهندسی، بحث های حاکمیتی از بعد فنی بر عهده سازمان برنامه و بودجه و نظارت عالیه بر عهده وزارت راه و شهرسازی خواهد بود.

اقتصادآنلاین - المیرا اکرمی؛ صدیف بدری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی اقتصادآنلاین در تشریح نشست امروز کمیسیون عمران مجلس گفت: در این جلسه ادامه بررسی طرح اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در دستور کار قرار داشت که تا ماده ٢٠ این طرح بررسی شد.

وی در ادامه افزود: در این جلسه، تهیه مقررات ملی ساختمان و یکپارچه سازی آن با نظام فنی و اجرایی کشور که برای ساختمان های دولتی اجرایی می شود در دستور کار قرار داشت و با مواردی که به تصویب رسید، یکپارچه سازی نظام فنی و اجرایی کشور از مهمترین و بیشترین تغییرات رخ داده در این قانون خواهد بود.

بدری عنوان کرد: با یکپارچه سازی نظام فنی و اجرایی، بحث های حاکمیتی بیشتر از بعد فنی بر عهده سازمان برنامه و بودجه و نظارت عالیه همچنان بر عهده وزارت راه و شهرسازی خواهد بود.

نماینده مردم اردبیل در مجلس با بیان اینکه ایرادات موجود در قانون نظام مهندسی رفع خواهد شد، گفت: به این ترتیب از اعمال سلیقه جلوگیری خواهد شد و قانون به صورت شفاف به سازمان های نظام مهندسی استان‌ها و شورای مرکزی نظام مهندسی کشور ابلاغ خواهد شد. 

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس اظهار داشت: با ابلاغیه مذکور سازمان نظام مهندسی دارای ساختار مناسب و اختیارات فنی قانونی مشخص خواهد بود و مشکلاتی که تاکنون ایجاد شده بود، رفع خواهد شد.