۰ نفر

عضو کمیسیون صنایع مجلس در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین عنوان کرد:

نبود ثبات در بازار؛ بزرگترین مشکل بخش صنعت/ ارائه راهکار حل چالش‌های صنایع در بسته حمایتی

۲۷ مرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۱۶
کد خبر: 293809
نبود ثبات در بازار؛ بزرگترین مشکل بخش صنعت/ ارائه راهکار حل چالش‌های صنایع در بسته حمایتی

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به مشکلات متعدد موجود در بخش صنعت کشور گفت: بسته حمایت از صنایع می تواند به حل مشکلات و چالش های صنایع کشور کمک شایانی کند.

اقتصادآنلاین - المیرا اکرمی؛ حمیده زر آبادی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی اقتصادآنلاین با بیان اینکه این بسته حمایتی شامل کلیه صنایع می شود، اظهار داشت: در قالب این بسته، مشکلاتی که در حوزه صنایع وجود دارد، جمع آوری شده و راهکارهایی برای حل این مشکلات ارائه خواهد شد.

وی در ادامه افزود: البته از آنجا که از اردیبهشت ماه امسال مشکلات صنایع کشور افزایش یافته، به نظر می رسد که مقداری بررسی این موارد و تهیه این بسته، طولانی شده و این در حالی است که هر چه زمان طولانی تر شود، مشکلات صنایع بیشتر می شود و بنابراین سرعت عمل در پیگیری ها می تواند کمک کننده باشد.

زرآبادی با تاکید بر اینکه در این بسته حمایتی باید مشکلات صنایع کوچک و متوسط به صورت ویژه دیده شود، گفت: برای رونق در تولید در شرایط کنونی دولت باید به بخش خصوصی و تولید کنندگان کمک کند .

نماینده مردم قزوین و آبیک در مجلس با اشاره به موانع و مشکلاتی که پیش روی صنایع کوچک و متوسط قرار دارد، اظهار داشت: در سال های گذشته بسیاری از صنایع بر اثر تحریم ها متضرر شده اند و این موضوع مشکلات زیادی را پیش پای آنان قرار داده است.

زرآبادی با بیان اینکه تهیه مواد اولیه و ترخیص کالا از گمرک از مشکلات اصلی صنایع کشور است، گفت: این مشکلات داخلی است و به نظر می رسد که با اصلاح سیاستگذاری ها قابل حل باشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس یکی از بزرگترین مشکلات صنایع کشور را نبود ثبات در بازار دانست و عنوان کرد: تمام صنایع اعم از کوچک، متوسط و بزرگ در این بی ثباتی نمی توانند فعالیت کنند و بنابراین باید ثبات را در بازار تامین کنیم و اگر بتوانیم این اقدام را انجام دهیم، بزرگترین کمک است زیرا سایر مشکلات صنایع به راحتی قابل حل است.