۰ نفر

احتمال منتفی شدن استیضاح علی ربیعی

۱۷ مرداد ۱۳۹۷، ۸:۲۶
کد خبر: 291329
احتمال منتفی شدن استیضاح علی ربیعی

در حالی که جلسه علنی مجلس شورای اسلامی با دستور استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی آغاز شده بود موضوع احتمال منتفی شدن استیضاح وزیر کار مطرح شد.

 در پی اعتراض جمعی از نمایندگان به عدم رعایت تشریفات قانونی در مورد استیضاح وزیر کار و عدم بررسی استیضاح در جلسه کمیسیون احتمال منتفی شدن این استیضاح مطرح شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، برخی وزرا استیضاح وزیر دیگر را جلو می اندازند تا خودشان استیضاح نشوند!امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در ابتدای جلسه علنی گفت که بررسی استیضاح علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دستور کار جلسه امروز مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

 طبق ماده ۲۲۶ آیین‌نامه داخلی مجلس ‌در ابتدای جلسه استیضاح، استیضاح‌کنندگان می‌توانند به مدت یک ساعت و نیم اظهارنظر کنند و پس از ارائه توضیحات آنها، رییس‌جمهور می‌تواند حداکثر یک ساعت به دفاع از وزیر خود بپردازد. آیین‌نامه مجلس همچنین این اختیار را داده که وزیر از خودش دفاع کند. برای دفاع وزیر هم حداکثر وقتی که در نظر گرفته سه ساعت است که از این سه ساعت وزیر می‌تواند حداکثر یک ساعت آن را در اختیار یک یا دو نماینده قرار دهد.

یوسف‌نژاد ادامه داد: پس از اظهارات وزیر، دو نماینده استیضاح‌کننده حق دارند توضیحات تکمیلی خود را ارائه کنند به شرط اینکه صحبت هر کدام از آنها از ۱۵ دقیقه تجاوز نکند و نهایتا وزیر می‌تواند در پایان نیم ساعت سخنرانی کند البته هم در مورد استیضاح‌کنندگان و هم در مورد وزیر باید این موضوع رعایت شود که اظهارات در خصوص محورهای استیضاح باشد.

در حالی که جلسه علنی مجلس شورای اسلامی با دستور استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی آغاز شده بود موضوع احتمال منتفی شدن استیضاح وزیر کار مطرح شد.

در پی اعتراض جمعی از نمایندگان به عدم رعایت تشریفات قانونی در مورد استیضاح وزیر کار و عدم بررسی استیضاح در جلسه کمیسیون احتمال منتفی شدن این استیضاح مطرح شد.

برهمین اساس علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی دقایقی اعلام تنفس کرد تا در این باره تصمیم‌گیری شود.

یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت که ۱۱ نفر از نمایندگان قرار است به عنوان متقاضی استیضاح وزیر کار در جلسه استیضاح صحبت کنند. اما با آغاز جلسه استیضاح هیچ کدام حاضر به صحبت در مخالفت با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نشدند.

قرار بود مسعود گودرزی، علیم یارمحمدی، سید قاسم جاسمی، علی اکبری، محمود نگهبان، حسن نوروزی، امیر خجسته، محمد شکری و اکبر رنجبرزاده در ابتدا صحبت می‌کنند و آقایان پورابراهیمی و علی رستمیان بعد از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی صحبت کنند.