۰ نفر

با ۸۰ امضا و پنج محور

سوال از رئیس‌جمهور اعلام وصول شد

۱۰ مرداد ۱۳۹۷، ۸:۰۸
کد خبر: 289505
سوال از رئیس‌جمهور اعلام وصول شد

در جلسه علنی امروز مجلس، سوال ۸۰ نماینده از رئیس جمهور در پنج محور اعلام وصول شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی اقتصادآنلاین، در جلسه علنی امروز مجلس، علی لاریجانی اعلام وصول سوال ۸۰ نماینده از رییس جمهور را قرائت کرد.

رییس مجلس در این خصوص گفت: قبلا ۹۲ نفر از نمایندگان مجلس تقاضای سوال از رییس جمهور را به هیات رییسه ارائه کردند که به کمیسیون اقتصادی ارجاع شد. کمیسیون اقتصادی هم با حضور نمایندگان رییس جمهور این موضوع را بررسی کرد که در نهایت ۸۰ نفر از نمایندگان مجلس برای این سوال باقی مانده اند، یعنی بیش از یک چهارم از نمایندگان تقاضای سوال از رییس جمهور را دارند.

لاریجانی با بیان اینکه طبق اصل ۸۸ و ماده ۲۱۲ آیین‌نامه اگر بیش از یک چهارم نمایندگان تقاضای سوال از رییس جمهور را داشته باشند سوال باید اعلام وصول شود، اظهار داشت: این سوال طبق گزارش شماره د/ ۴۲۹۷۷۱۱۱۴ مورخ ۹۷.۵.۲ کمیسیون اقتصادی از حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی مورد بررسی قرار گرفت که این سوال با پنج محور اعلام وصول می‌شود.

وی با اشاره به گزارش کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: این پنج محور شامل عدم موفقیت دولت در کنترل قاچاق کالا و ارز، استمرار تحریم‌های بانکی، عدم اقدام شایسته دولت درباره کاهش نرخ بیکاری، رکود اقتصادی شدید چند ساله و افزایش شتابان نرخ ارز خارجی و کاهش شدید ارزش پول ملی است.

رییس مجلس در پایان عنوان کرد: رییس جمهور موظف است طبق ماده ۲۱۳ آیین‌نامه حداکثر تا مدت یک سال برای پاسخ به سوالات در مجلس شورای اسلامی حضور پیدا کند.