۰ نفر

تذکر ۵۰ نماینده مجلس به روحانی در مورد برجام

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۱:۳۹
کد خبر: 271725
 تذکر ۵۰ نماینده مجلس به روحانی در مورد برجام

۵۰ نماینده مجلس در تذکری به رئیس جمهور ، خواستار اجرای قانون اقدام متقابل و متناسب جمهوری اسلامی ایران در مقابل نقض های مکرر برجام شدند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی اقتصادآنلاین، در جلسه امروز مجلس ۵۰ نماینده مجلس در تذکر کتبی به حسن روحانی با اشاره به عقد برجام توسط آمریکا خواستار اجرای بند ۳ قانون اقدام متناسب و متقابل جمهوری اسلامی ایران شدند.

متن کامل این تذکر به شرح زیر است:

آقای رئیس جمهور اطلاع دارید که اجرای برنامه جامع اقدام مشترک موسوم به برجام از سوی ایران مشروط به رعایت الزامات نه گانه مقام معظم رهبری است. لازم بود تضمین های قوی و کافی برای جلوگیری از تخلف طرف های مقابل تدارک شود که از جمله آن اعلام کتبی رئیس جمهور آمریکا و اتحادیه اروپا مبنی بر لغو تحریم ها است.

استنکاف جنابعالی از اجرای این الزام در زمان انعقاد این توافق و عدم پایبندی و عدم اعمال بند ۳ قانون اقدام متناسب و متقابل جمهوری اسلامی ایران در مقابل نقض های مکرر برجام توسط طرف مقابل به ویژه آمریکا به استناد اقاریر ضمنی و صریح جناب عالی و همکارانتان و گزارشات وزارت امور خارجه که در اجرای تبصره یک قانون اقدام تناسب و متقابل ایران در اجرای برجام به کمیسیون امنیت ملی ارائه گردیده است نتیجه آن عدم پایبندی و نقض مکرر برجام، توسط طرف مقابل به ویژه آمریکا بوده است. لازم است با توجه به خروج رسمی آمریکا از برجام و عدم وجود هیچگونه بهانه، نسبت به اعمال بند ۳ قانون فوق مصوب مجلس جهت جلوگیری از ادامه ضرر و زیان غیر قابل جبران اقدام نمائید.