۰ نفر

رئیس فراکسیون اشتغال مجلس در گفت و گو با اقتصادآنلاین عنوان کرد:

بازتعریف لایحه سیاست های اشتغال بر اساس سیاست های تولید/ نیازمند سیاست منسجم اشتغال زایی هستیم

۷ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۰:۱۴
کد خبر: 267298
بازتعریف لایحه سیاست های اشتغال بر اساس سیاست های تولید/ نیازمند سیاست منسجم اشتغال زایی هستیم

رئیس فراکسیون اشتغال و حمایت از تولید ملی مجلس عنوان کرد که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درصدد است که لایحه سیاست های اشتغال را بر اساس سیاست های تولید بازتعریف کند.

غلامرضا کاتب در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی اقتصاد آنلاین با اشاره به جلسه اخیر این فراکسیون با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونان وی گفت: در این نشست عنوان شد که بازتعریف اشتغال در کشور یک امر ضروری است و از همین رو ضرورت دارد که یک سیاست منسجم برای اشتغال، در تعامل دولت و مجلس اتخاذ شود.

کاتب در ادامه افزود: از آنجا که قرار است وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی لایحه ای را در خصوص ایجاد اشتغال به مجلس ارائه کند، مقرر شد که این وزارتخانه در لایحه مذکور سیاست های اشتغال را بر اساس سیاست های تولید تدوین کند.

وی با اشاره به اینکه در این جلسه بر ضرورت حفظ اشتغال موجود در کشور تاکید شد، گفت: در نشست مذکور تعدادی از اعضای فراکسیون پیشنهاد دادند که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید یک هیئت اندیشه ورز از نخبگان کشور با هدف دستیابی به سیاست اشتغال مناسب تشکیل دهد.

نماینده مردم گرمسار در مجلس با بیان اینکه در این جلسه بر اتخاذ سیاست های مشخصی برای اشتغال اتباع بیگانه تاکید شد، اظهار داشت: همچنین در این نشست عنوان شد که در سایر کشورها ظرفیت های خوبی برای اشتغال جوانان کشورمان وجود دارد که البته وزارت امور خارجه برای شناسایی این ظرفیت ها باید اقدامات جدی تری را انجام دهد و البته بایستی برنامه مدونی توسط دولت و مجلس برای اعزام نیروی کار به سایر کشورها تهیه و تدوین شود.

به گفته رئیس فراکسیون اشتغال و حمایت از تولید ملی مجلس در این جلسه موانع موجود برای اشتغال خرد از جمله مالیات و بیمه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.