۰ نفر

مجلس موانع تولید رقابت پذیر را اصلاح می‌کند

۱۶ فروردین ۱۳۹۷، ۱۴:۱۰
کد خبر: 261983
مجلس موانع تولید رقابت پذیر را اصلاح می‌کند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: اصلاح قوانین و رفع موانع تولید رقابت پذیر از رویکردهای مجلس برای عملی شدن حمایت از کالای ایرانی است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، رامین نورقلی پور اظهار کرد: در سال های گذشته قوانین خوبی مانند قانون رفع موانع تولید تصویب شده که بخش‌هایی از آن نیازمند اصلاح بوده و در حال انجام است.

وی اضافه کرد: کمیسیون صنایع و معادن در تلاش است تا مواردی را که در این قوانین قابلیت اجرا ندارد، شناسایی و اصلاح کند.

نماینده شهرستانهای کردکوی، بندرترکمن، بندرگز و گمیشان در مجلس همچنین افزود: نمی توان مردم را مجبور به استفاده از تولیدات داخلی کرد ،بلکه با اقدامات فرهنگی بهره مندی از کالای ایرانی باید به عنوان یک رویکرد ملی و نیاز جامعه نهادینه شود و پیش شرط آن عرضه تولید با کیفیت است.

وی گفت: برای گسترش فرهنگ مصرف کالای داخلی باید علاوه بر رقابتی کردن قیمت‌ها ،کیفیت تولیدات نیز افزایش پیدا کند.

نورقلی پور ادامه داد: رسانه‌ها در زمینه فرهنگ سازی و ایجاد رویکرد ملی برای خرید کالای ایرانی نقش موثری داشته و با معرفی تولیدات داخلی به صورت غیرمحسوس باید مصرف ‌کننده را به استفاده از آن ترغیب کنند.

وی گفت: تبلیغ مستقیم استفاده از کالای ایرانی و اصرار به پذیرش این فرهنگ توسط مردم نمی تواند راهگشا باشد.

نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی افزود: در مجموعه اقتصادی کشور یکی از بزرگ ترین خریداران کالا قوه مجریه و دولت است که اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس در نشست هایی با وزیران از آنان خواسته اند تا خرید کالای ایرانی را بیشتر عملیاتی کنند.

وی اظهار امیدواری کرد که با حمایت مجلس شورای اسلامی، همراهی دولت و استقبال مردم از کالای ایرانی شاهد رونق تولید، توسعه اقتصادی و افزایش اشتغال پایدار در جامعه باشیم.