۰ نفر

قیمت انواع دستگاه بخور در بازار +جدول

۱۴ بهمن ۱۳۹۶، ۹:۳۵
کد خبر: 249580
قیمت انواع دستگاه بخور در بازار +جدول

هر سال با شروع فصل سرما، بساط خوردن شلغم، چغندر، پرتقال و لیمو شیرین در کنار برخی داروهای سرماخوردگی در بیشتر خانه ها پهن می شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خراسان، قدیم تر ها، همیشه یک کتری روی بخاری یا وسایل گرمایشی می گذاشتند تا در منزل رطوبت ایجاد کند، اما امروزه انواع و اقسام دستگاه های بخور با آپشن های فوق العاده جایگزین کتری ها شده اند.اغلب پزشکان توصیه می کنند به سبب خشک بودن هوای سرد در زمستان، هوای خانه را به وسیله بخور، مرطوب نگه دارید. زیرا دستگاه های بخور با افزایش بخار آب در هوای منزل و کاستن از خشکی هوا، رطوبت کافی را در محیط ایجاد می کنند.همچنین استفاده از بخورهایی که یون تولید می کنند نیز باعث کاهش آلودگی هوا در فضای منزل می شوند. چرا که در هوای پاک، نسبت یون مثبت به منفی دو برابر است. این در حالی است که در هوای آلوده میزان یون مثبت، سه برابر یون منفی می شود. دستگاه بخورِ یونیزه، یون های منفی می سازد و در هوا منتشر می کند. آن ها به یون های مثبت موجود در هوا می چسبند و به کاهش آلودگی و بوهای نامطبوع کمک می کنند.میزان رطوبت در خانه یا هر فضای بسته ای، باید بین 30 تا 50 درصد باشد که اغلب در زمستان کمتر از این مقدار است.گفته می شود برای اندازه گیری رطوبت منزل خود، سه قطعه قالب یخ کوچک را داخل یک لیوان قرار دهید و به آن آب اضافه کنید. بعد از سه دقیقه اگر رطوبت روی سطح خارجی لیوان شکل نگرفت، یعنی هوای داخل خانه خیلی خشک است و باید مرطوب شود. البته به وسیله رطوبت سنج ها نیز می توان رطوبت خانه را اندازه گیری کرد. هرچند برخی از دستگاه های بخور اتوماتیک هستند و وقتی رطوبت به حد نرمال رسید، خودشان خاموش می شوند.استفاده از بخورهای گرم و سرد، به از بین رفتن علایم سرماخوردگی و بیماری های تنفسی کمک می کند. ناگفته نماند که برخی پزشکان نیز با استفاده از بخور برای بعضی بیماری ها مخالف اند. بنابراین بهتر است، قبل از خرید حتما نظر پزشک خود را بپرسید.به طور کلی بخورهای خانگی در سه نوع گرم، سرد، سرد و گرم در بازار وجود دارند.

دستگاه بخورگرم بخریم یا سرد؟

بخورهای گرم بیشتر در فصل زمستان و برای انواع سرماخوردگی ها کاربرد دارند و به رفع گرفتگی بینی و سرفه های خشک کمک می کنند. یکی از دلایل برتری بخورهای گرم به سرد این است که به دلیل گرم بودن آب، نگرانی بابت انتشار میکروب و باکتری در فضای خانه وجود ندارد. اما در بخورهای سرد باید نکات بهداشتی و ضدعفونی کردن را با دقت بیشتری رعایت و پس از هر بار استفاده، کاملا آن را شست و خشک کرد. علاوه بر این، برای بخورهای سرد توصیه می شود از آب تصفیه شده یا آبی که قبلا جوشانده شده است، استفاده شود. در این صورت امکان انتشار باکتری ها در فضای خانه وجود ندارد. همچنین بیشتر بخورهای گرم، محفظه استفاده از خوشبو کننده هوا یا عطر دارند که این ویژگی در کمتر بخور سردی یافت می شود.ایجاد رطوبت کافی در هوا، بهبود سرماخوردگی، رفع خشکی «سینوس» ها و جلوگیری از تشدید بیماری «خروسک» از فواید بخورهای سرد هستند. همچنین، برای افراد مبتلا به آسم و سینوزیت و کودکانی که دارای انواع اختلال های التهابی ریوی یا نای هستند، بخور سرد توصیه می شود.بخورهای سرد، برای سلامت گیاهان خانگی و محافظت از وسایل چوبی نیز مفید هستند و در ایجاد طراوت و شادابی محیط تاثیرگذارند.البته اگر به دنبال داشتن خاصیت هر دو بخور هستید، در بازار انواع دستگاه هایی که در دو حالت تنظیم می شوند، وجود دارند.

jpgfile_19749_604462_636531916518669287