۰ نفر

این شبکه اجتماعی در ترکیه فیلتر شد

۱۹ بهمن ۱۴۰۱، ۱۹:۳۵
کد خبر: 700414
این شبکه اجتماعی در ترکیه فیلتر شد

وب سایتی که قطعی اینترنت را در سراسر جهان ردیابی می کند امروز اعلام کرد: توئیتر در ترکیه محدود شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، وب سایت «نت بلاکس» که قطعی اینترنت را در سراسر جهان ردیابی می کند امروز چهارشنبه اعلام کرد که توییتر درکشور ترکیه محدود شده است.

به گزارش رویترز، وب سایت مذکور در توییتی نوشت که داده های شبکه نشان دهنده محدود بودن توییتر در سراسر ارائه دهندگان اینترنت است.

«نت بلاکس» در این خصوص اعلام کرد: داده‌ های شبکه نشان می‌ دهد که توییتر در ترکیه محدود شده است؛ فیلترینگ بر روی ارائه‌ دهندگان بزرگ اینترنت اعمال می‌ شود و این در شرایطی است که عموم مردم پس از مجموعه ای از زلزله‌ های مرگبار به این سرویس وابسته هستند.

این در حالیست که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه پیشتر در سخنانی به آمار قربانیان زلزله ویرانگر در این کشور اشاره کرد.

رئیس جمهور ترکیه در این خصوص گفت: تعداد قربانیان زلزله ترکیه به ۹۰۵۷ نفر و مصدومان به ۵۲۹۷۹ نفر افزایش یافته است. همچنین، تعداد ساختمان های فروریخته به ۶۴۴۴ مورد رسیده است. وظایف سختی در پیش داریم و در شرایط سخت آب و هوایی با فاجعه بزرگی روبرو هستیم که منطقه وسیعی را فرا گرفته است.

گفتنی است که زمین لرزه‌ای مهیب به بزرگی ۷.۸ ریشتری ساعت ۰۴:۱۷ بامداد دوشنبه بخش‌ های وسیعی از جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزاند، این زمین لرزه تاکنون براساس آمار نهادهای رسمی دو کشور، بیش از ۱۰ هزار جان باخته برجای گذاشته است و امدادرسانی و خارج کردن زلزله زدگان از زیر آوار همچنان ادامه دارد.

زلزله شمال غرب سوریه و جنوب ترکیه به حدی شدید بود که مردم اکثر استان‌های سوریه به ویژه دمشق (پایتخت) با فاصله حدود ۴۰۰ کیلومتری آن را احساس کردند.

استان‌های حلب، حماه، لاذقیه، طرطوس و ادلب پنج استان درگیر در زلزله بودند و دچار خسارت‌های زیادی شده اند.