۰ نفر

می شه با استفاده از دوربین آیفون متن ترجمه کرد؟

۱۵ آبان ۱۴۰۱، ۲۳:۵۷
کد خبر: 679377
می شه با استفاده از دوربین آیفون متن ترجمه کرد؟

برای سفر به جایی که زبان رایج را درک نمی کنید، باید یک فرهنگ لغت همراه خود داشته باشید؛ می توانید از دوربین گوشی هوشمند خود برای ترجمه هر متنی به ترتیب با برنامه Google Lens برای اندروید و برنامه Translate برای iPhone استفاده کنید.

به گزارش «نبض فناوری»،  می‌توانید با استفاده از قابلیت Live Text برنامه Translate در آیفون خود، با نشانه‌گیری دوربین به سمت یک شی یا با استفاده از تصویری در تلفن، متن را ترجمه کنید. می توانید متن را مستقیماً از دوربین یا از یک تصویر ترجمه کنید. همچنین می‌توانید متن را در اسکرین شات یک وب‌سایت یا برنامه ترجمه کنید، زیرا این ویژگی با تصاویری که از قبل در تلفن شما هستند کار می‌کند. در تمام دستگاه های iOS دارای iOS 15 یا بالاتر پشتیبانی می شود. در اینجا نحوه استفاده از برنامه Translate برای درک متون به هر زبانی با استفاده از دوربین آیفون آمده است.

1.برنامه Translate را در آیفون خود باز کنید.

2.روی نماد دوربین ضربه بزنید.

3.زبان هایی را که می خواهید بین آنها ترجمه کنید انتخاب کنید. این گزینه در بالای صفحه موجود است.

4.آیفون خود را طوری قرار دهید که متنی که می خواهید ترجمه کنید در نمای دوربین دیده شود.

ترجمه متن با دوربین آیفون

5.دکمه Translate Camera را بزنید تا نما متوقف شود و ترجمه ها را ببینید.

6.می‌توانید روی تصویر بزرگ‌نمایی کنید تا ترجمه‌های روی هم را با وضوح بیشتری ببینید.

پس از دریافت ترجمه، می توانید روی ترجمه همپوشانی ضربه بزنید تا کارت ترجمه نمایان شود. همچنین می توانید ترجمه را کپی کرده و در برنامه دیگری جایگذاری کنید. ترجمه همچنین می تواند در لیستی از موارد دلخواه ذخیره شود. علاوه بر این، می‌توانید به ترتیب روی دکمه‌های پخش خاکستری و آبی ضربه بزنید تا به متن اصلی و ترجمه شده گوش دهید.