۰ نفر

برنامه جدید ایلان ماسک برای توییتر / قابلیت های جدید در راه است؟

۱۵ آبان ۱۴۰۱، ۱۸:۴۸
کد خبر: 679328
برنامه جدید ایلان ماسک برای توییتر / قابلیت های جدید در راه است؟

ایلان ماسک می‌گوید توییتر به زودی محدودیت متنی خود را کنار می‌گذارد و امکان ارسال نوشته‌های طولانی را فراهم می‌کند. ماسک همچنین درباره امکان انتشار ویدئو‌های بلند و درآمدزایی و تولید محتوای پولی صحبت کرده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، ایلان ماسک می‌گوید توییتر به زودی محدودیت متنی خود را کنار می‌گذارد و امکان ارسال نوشته‌های طولانی را فراهم می‌کند. ماسک همچنین درباره امکان انتشار ویدئو‌های بلند و درآمدزایی و تولید محتوای پولی صحبت کرده است.

ایلان ماسک مالک جدید توییتر امروز در توییتی از حذف محدودیت متنی توییتر در آینده نزدیک خبر داد. توییتر در حال حاضر محدودیتی ۲۸۰ کاراکتری برای متن‌های ارسالی در نظر گرفته و متون بلند‌تر عمدتاً به صورت رشته‌توییت منتشر می‌شوند و گاهی هم کاربران متن مورد نظر خود را در اپلیکیشن دیگری می‌نویسند و اسکرین‌شاتی از آن را منتشر می‌کنند.

با حذف محدودیت متنی، توییتری که پیش از این به مینی بلاگر بودن معروف بود می‌تواند با پلتفرم‌های دیگری همچون مدیوم و ساب‌استک در انتشار محتوای بلند و درآمدزایی از آن رقابت کند.

علاوه بر حذف محدودیت متنی، توییتر به زودی امکان درآمدزایی از انواع مختلف محتوا را فراهم می‌کند و برای مثال تولیدکنندگان محتوا می‌توانند گزینه‌ای برای دریافت هدیه در کنار محتوای خود فعال کنند یا هزینه‌ای بابت نمایش محتوا در نظر بگیرند.

ماسک در توییت دیگری در مورد انتشار محتوای ویدئویی و صوتی گفت این شبکه اجتماعی به زودی امکان انتشار محتوای ویدئویی تا سرحد ۴۲ دقیقه را با کیفیت ۱۰۸۰ برای کاربران بلو فراهم می‌کند و امیدوار است در آینده این محدودیت زمانی به طور کامل برداشته شود.

با گذشت کمتر از ۱۰ روز از قرارداد ۴۴ میلیارد دلاری خرید توییتر و ریاست ماسک بر این شبکه اجتماعی، تعداد زیادی از خریداران تبلیغات از جمله فولکس‌واگن و فایزر، تولیدکننده واکسن کرونا، تبلیغات توییتری خود را متوقف کرده‌اند و ماسک برای ادامه بقا به راهکار‌های جدید درآمدزایی روی آورده است.

پس از تصویب هزینه هشت دلاری برای تیک آبی توییتر و بحث‌وجدال‌هایی که همچنان ادامه دارد، حالا به نظر می‌رسد ایلان ماسک با ارائه قابلیت‌های جدیدی به دنبال جذب تولیدکنندگان محتوای ویدئویی و به ویژه یوتیوبر‌هاست. یوتیوب در حال حاضر بخش عمده درآمد تبلیغاتی حاصل از ویدئو (۴۰ تا ۵۵ درصد) را به تولیدکنندگان محتوا پرداخت می‌کند.

ماسک می‌گوید توییتر می‌تواند پیشنهاد بهتری پیش روی تولیدکنندگان محتوا بگذارد. با این حال درآمد تبلیغاتی تنها دلیل سلطه یوتیوب بر محتوای ویدئویی نیست. امپراتوری ویدئویی گوگل با استفاده از داده‌های عظیمی که از رفتار کاربران در اختیار دارد، امکان دیده شدن هرچه بیشتر را برای تولیدکنندگان محتوا فراهم می‌کند.

الگوریتم‌های یوتیوب با تکیه بر گنجینه اطلاعاتی گوگل، از یک سو پیشنهاد‌های مناسبی در اختیار کاربران قرار می‌دهند و از سوی دیگر بیشترین مخاطب را برای محتوای ویدئویی فراهم می‌کند. توییتر حداقل در آینده نزدیک امکان رقابت با یوتیوب را ندارد، اما یوتیوبر‌ها می‌توانند با فعالیت جانبی در توییتر به طیف جدیدی از مخاطبان دسترسی داشته باشند و مجرای درآمدی جدیدی برای خود دست‌وپا کنند.