۰ نفر

این ۴ برنامه را از گوشی خود حذف کنید

۱۵ آبان ۱۴۰۱، ۸:۳۶
کد خبر: 679116
این ۴ برنامه را از گوشی خود حذف کنید

بر اساس گزارش‌ها ۴ برنامه خطرناک که حاوی بدافزار هستند، در گوگل پلی وجود دارند که می‌توانند بدون این که متوجه شوید اطلاعات شما را به سرقت ببرند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، کاربران از برنامه‌های اشتراک گذاری رسانه برای انتقال فایل‌ها از یک گوشی به گوشی دیگر استفاده می‌کنند.

در گوگل پلی استور برنامه‌های زیادی از این دست وجود دارند که برای انتقال داده‌ها استفاده می‌شوند. با این حال برخی از برنامه‌ها هستند که مخفیانه اطلاعات شخصی شما را سرقت می‌کنند. بر اساس گزارش‌ها، ۴ اپلیکیشن انتقال فایل آلوده به بدافزار شناسایی شده‌اند که بسیار خطرناک هستند. آن‌ها با سرقت اطلاعات شخصی کاربران می‌توانند به آن‌ها آسیب برسانند؛ بنابراین برای جلوگیری از هر گونه خطر، این برنامه‌ها را فورا حذف کنید.

به طور کلی، چهار برنامه آلوده به بدافزار حداقل یک میلیون بار دانلود شده‌اند. بر اساس یک پست وبلاگ Malwarebytes، توسعه دهنده برنامه Mobile App Group دارای ۴ برنامه مشکوک لیست شده در گوگل پلی است. هر چهار مورد این برنامه‌ها به تروجان اندروید HiddenAd BTGTHB آلوده هستند. نسخه‌های قدیمی‌تر آن‌ها پیش از این به انواع مختلفی از Android/Trojan.HiddenAds آلوده شده‌اند؛ با وجود این، این توسعه دهندگان برنامه همچنان در گوگل پلی حضور دارند.

این برنامه‌ها سابقه طولانی در آلوده شدن به انواع مختلف تبلیغات پنهان را دارند؛ بنابراین به کاربران توصیه می‌شود در صورت استفاده از هر یک از این برنامه‌ها، فورا آن‌ها را حذف کنند.

طبق پست وبلاگ، این برنامه‌ها سایت‌های فیشینگ را در گوگل کروم حتی زمانی که گوشی قفل است، باز می‌کنند. به محض این که کاربر قفل گوشی را باز می‌کند، این برنامه‌ها او را به یک صفحه جدید با یک سایت خطرناک جدید منتقل می‌کنند؛ سپس یک سایت جدید باز شده و صفحات بار‌ها و بار‌ها باز می‌شوند.

انواع بسیاری از بدافزار‌ها برای حمله به این برنامه‌ها طراحی شده‌اند. برخی از آن‌ها از ترفند‌های جدیدی برای سرقت داده‌های کاربران یا کسب درآمد از طریق سرقت داده‌ها به ازای هر کلیک استفاده می‌کنند، بنابراین نیاز مبرمی به مراقبت از این جهت وجود دارد.