۰ نفر

برای تیک آبی توییتر فقط ماهی ۸ دلار بدهید

۱۲ آبان ۱۴۰۱، ۰:۲۷
کد خبر: 678496
برای تیک آبی توییتر فقط ماهی ۸ دلار بدهید

ایلان ماسک، مدیرعامل توییتر برای تقویت اشتراک‌ها و وابستگی کمتر به درآمد تبلیغاتی، اعلام کرد این شرکت هشت دلار در ماه برای سرویس توییتر بلو که شامل تیک آبی احراز هویت است، دریافت می‌کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، ایلان ماسک در توییتی نوشت: سیستم ارباب و رعیتی فعلی توییتر برای افرادی که تیک آبی دارند یا ندارند، مزخرف است. قدرت برای مردم! سیستم بلو برای هشت دلار در ماه. وی همچنین خاطرنشان کرد: این قیمت در هر کشوری بر اساس قدرت خرید، تنظیم خواهد شد.

علامت تیک آبی در کنار نام یک فرد در توییتر به معنای آن است که این پلتفرم تایید می‌کند حساب مذکور متعلق به فرد یا شرکتی است که ادعا می‌کند. توییتر در حال حاضر برای اکثر کاربران رایگان است.

ایلان ماسک هفته گذشته توییتر را به مبلغ ۴۴ میلیارد دلار خریداری کرد. از زمان خریداری کردن توییتر، ایلان ماسک برای انجام تغییرات در این شرکت شبکه اجتماعی، به سرعت دست به کار شده و مدیرعامل و سایر مقامات ارشد آن را اخراج کرده است.

سارا پرسونت، مدیر تبلیغاتی توییتر در توییتی اعلام کرد هفته گذشته از سمت خود استعفا کرده است و به ابهامات برای آگهی دهندگان در خصوص تغییرات این شرکت شبکه اجتماعی تحت مدیریت ماسک، افزود.

اشتراک تیک آبی توییتر چقدر شد؟

دالانا برند، مدیر تنوع و افراد در توییتر روز سه شنبه در پست لینکدین گفت: او هم هفته گذشته از سمت خود استعفا کرده است. نیک کالدوِل، مدیرکل فناوری‌های اصلی هم تایید کرد توییتر را ترک کرده است و شب دوشنبه پروفایل خود را به مدیر سابق توییتر تغییر داد.

به گفته منابع آگاه، لزلی برلاند، مدیر بازاریابی، جی سالیوان، مدیر محصول توییتر و ژان فیلیپ ماهو، معاون او هم توییتر را ترک کرده اند. برلند در توییتی، یک قلب آبی فرستاد اما به جزئیات بیشتری اشاره نکرد.

ماسک روز سه‌شنبه گفت: مشترکان با علامت تیک آبی در پاسخ‌ها، منشن‌ها و جست و جو، اولویت خواهند داشت و می‌توانند ویدئوها و صوت‌های طولانی‌تری پست کنند. همچنین نصف بقیه کاربران تبلیغات می بینند.

اشتراک ماهانه تیک آبی توییتر

وال استریت ژورنال روز سه‌شنبه به نقل از منابع آگاه نوشت که توییتر دیگر به مشترکان سرویس توییتر بلو اجازه نمی‌دهد به مقالات بدون تبلیغ دسترسی داشته باشند. این سرویس پیش از این به مشترکان اجازه می داد به مقالات بعضی از ناشران بدون تبلیغات دسترسی پیدا کنند.

اظهارات ماسک پس از گزارش های رسانه‌ای مطرح شد مبنی بر این که وی در حال بررسی فرآیند احراز هویت و اعطای تیک آبی است. توییتر سابق بر این تیک آبی را به افراد مشهور و برجسته بر مبنای معیار خودش می داد.

بیش از ۸۰ درصد از کاربران توییتر در یک نظرسنجی اخیر اعلام کردند برای تیک آبی، پول پرداخت نخواهند کرد. حدود ۱۰ درصد گفته اند مایلند پنج دلار در ماه پرداخت کنند.

توییتر پیش از این سرویس اشتراکی توییتر بلو را در ژوئن سال ۲۰۲۱ عرضه کرده بود که قابلیت هایی نظیر امکان ویرایش توییت‌ها داشت.

بر اساس گزارش رویترز، در بحبوحه گمانه‌زنی که توییتر ممکن است به زودی دریافت پول از کاربران دارنده تیک آبی را به قیمت ماهانه ۲۰ دلار آغاز کند، استفن کینگ، نویسنده معروف در توییتی نوشته بود حاضر به پرداخت این مبلغ نیست.

در این بین، آژانس اعتبارسنجی "اس اند پی گلوبال ریتینگز" پس از خریداری شدن توییتر توسط ایلان ماسک، به دلیل افزایش قابل توجه بدهی این شرکت، رتبه اعتباری آن را به بی منفی تنزل داد.