۰ نفر

آپدیت جدید اپل شامل چه چیزهایی است؟

۵ آبان ۱۴۰۱، ۰:۱۶
کد خبر: 676790
آپدیت جدید اپل شامل چه چیزهایی است؟

اپل روز پنجشنبه در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که جدیدترین آپدیت سیستم عامل آیفون یعنی iOS ۱۶.۱، روز دوشنبه در دسترس خواهد بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از نبض فناوری، بهروزرسانی جدید برای کاربران آیفون با آیفون ۸ یا مدل‌های جدیدتر راه‌اندازی می‌شود و ویژگی‌های زیادی را اضافه می‌کند که در زمان عرضه iOS ۱۶ در سپتامبر در دسترس نبودند.

این موارد جدید هستند:

بدون اپل واچ به Apple Fitness+ دسترسی پیدا کنید

کاربران آیفون با iOS ۱۶.۱ حتی اگر اپل واچ نداشته باشند، می توانند به Apple Fitness+ مشترک شوند و به آن دسترسی داشته باشند.

Fitness+ یک سرویس اشتراک با تمرینات و مدیتیشن های هدایت شده است که هزینه آن ۹.۹۹ دلار در ماه یا ۷۹.۹۹ دلار در سال است. اپل با خرید آیفون، آی‌پد یا اپل تی‌وی جدید، سه ماه Fitness+ رایگان ارائه می‌کند.

اگر بدون اپل واچ با Fitness+ ورزش می کنید، نمی توانید معیارهایی مانند کالری سوزانده شده یا ضربان قلب واقعی خود را ببینید.


بیشتر بخوانید؛

چگونه عکس و فیلم را از آیفون به کامپیوتر انتقال دهیم؟

موجود بی جانی که توانایی پیش بینی مرگ را دارد!


شارژ آیفون با انرژی پاک

به‌روزرسانی iOS ۱۶.۱ شامل شارژ انرژی پاک نیز می‌شود. اپل می‌گوید این به کاربران امکان می‌دهد برای زمانی که منابع انرژی پاک‌تر در دسترس هستند، شارژ را بهینه کنند و به کاهش ردپای کربن آیفون شما کمک کند.

شارژ انرژی پاک گزینه ای است که می توانید در Settings > Battery > Battery Health & Charging انتخاب کنید. اپل در زیر گزینه Clean Energy Charging می‌گوید: «در منطقه شما، آیفون سعی می‌کند با شارژ انتخابی، زمانی که الکتریسیته انتشار کربن کمتری در دسترس است، ردپای کربن شما را کاهش دهد. آیفون از روتین شارژ روزانه شما یاد می‌گیرد، بنابراین می‌تواند قبل از نیاز به استفاده از آن به شارژ کامل برسد.»

کتابخانه عکس های به اشتراک گذاشته شده iCloud

IOS ۱۶.۱ به شما این امکان را می دهد که به جای یک آلبوم استاندارد iCloud مشترک، یک کتابخانه عکس مشترک iCloud ایجاد کنید.

این به شما امکان می‌دهد تا پنج نفر دیگر یا در مجموع شش نفر را به کتابخانه‌ای دعوت کنید که در آن همه می‌توانید عکس‌ها و ویدیوهای مورد علاقه خود را اضافه، حذف، ویرایش یا ویرایش کنید.

برنامه دوربین یک ضامن جدید ارائه داده که به کاربران امکان می دهد عکس ها را به صورت خودکار به کتابخانه اشتراک گذاری شده ارسال کنند. بنابراین، اگر در تعطیلات هستید و با گروهی از دوستانتان در ساحل عکس می‌گیرید، همه می‌توانند با فعال بودن این گزینه عکس بگیرند و همه عکس‌های آلبوم مشترک را ببینند.

اندروید و آیفون

فعالیت‌های لایو برای برنامه‌های شخص ثالث

هنگامی که به iOS ۱۶.۱ به‌روزرسانی می‌کنید صفحه قفل شما دارای Live Activities است که اطلاعات بازی‌های ورزشی، برنامه‌های اشتراک‌گذاری مانند Uber یا به‌روزرسانی‌های سفارش تحویل غذا را نشان می‌دهد. بنابراین، ممکن است ببینید چه مدت طول می کشد تا شام به خانه شما برسد. این در iPhone ۱۴ Pro و iPhone ۱۴ Pro Max که دارای نمایشگرهای همیشه روشن هستند بسیار مفید خواهد بود تا بتوانید اطلاعات جدید را مشاهده کنید. از دوشنبه شروع به دیدن برخی از برنامه‌ها خواهید کرد.

پشتیبانی از لوازم جانبی Matter در اپلیکیشن Home

IOS ۱۶.۱ پشتیبانی از لوازم جانبی جدید Matter را به برنامه Home اضافه می کند که به کاربران امکان می دهد لوازم جانبی خانه هوشمند را کنترل کنند.

Matter یک استاندارد اتصال جدید است که در تلاش است تا استفاده از همه لوازم جانبی خانه هوشمند را با هم، بدون توجه به اینکه چه کسی آنها را طراحی کرده، آسان‌تر کند. ایده این است که اجازه دهیم دستگاه‌های خانه هوشمند با هاب‌های خانگی متصل شوند، خواه این هاب توسط اپل، گوگل یا آمازون ساخته شده باشد. این بدان معناست که شما باید بتوانید به فروشگاه رفته و یک لامپ هوشمند بخرید؛ بدون نگرانی که آیا با سیستم شما در خانه کار می کند یا خیر تا زمانی که از Matter پشتیبانی می کند.