۰ نفر

رونمایی از یک فناوری جدید در خودروهای تسلا

۲۷ مهر ۱۴۰۱، ۱۷:۲۹
کد خبر: 675134
رونمایی از یک فناوری جدید در خودروهای تسلا

شرکت تسلا اعلام کرده در آخرین بروزرسانی خود، مشکل یخ زدگی درب‌های خودرو‌های خود را رفع کرده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از  باشگاه خبرنگاران، مشکل دستگیره در‌ب‌های تسلا که همسطح با بدنه خودرو قرار می‌گیرند، گفته می‌شود در آخرین بروزرسانی تسلا با تغییر آیرودینامیک خودرو رفع شده است؛ با این حال آن‌ها در هوای بسیار سرد عالی نیستند، به طوری که دستگیره‌ها گاهی اوقات برای حرکت بیش از حد یخ می‌زنند.

این شرکت پس از آشکار شدن مشکلات دستگیره در، در زمستان ۲۰۱۸، یک تعمیر نرم افزاری را صادر کرد، اما این یک تعمیر کامل نبود. در سال ۲۰۱۹، زمانی که گرداب قطبی در آمریکا موج می‌زد، برخی از دارندگان تسلا مدل ۳ هنوز با مشکلاتی در سوار شدن به خودرو‌های خود مواجه بودند.

اکنون تسلا به‌روزرسانی دیگری را منتشر کرده است که این مشکل را برطرف می‌کند. این شرکت در نسخه ۴.۱۴.۰ برنامه تلفن همراه خود، کنترل سریع برای باز کردن درب راننده مدل ۳ یا مدل Y را اضافه و تاکید کرده این بروزرسانی می‌تواند مشکل یخ زدگی درب خودرو را حل کند.

توجه داشته باشید که مالکان قبلا می‌توانستند قفل ماشین را با استفاده از این برنامه باز کنند، اما اکنون درب باز می‌شود، بنابراین می‌توانند با انگشتان نیمه یخ زده‌شان آن را باز کنند.

همانطور که Electrek اشاره می‌کند، این بروز رسانی هنوز ممکن است مشکل را به طور کامل برطرف نکند. خودرو‌های تسلا مدل ۳ و مدل Y در‌های بدون قاب دارند و قبل از باز شدن در، پنجره باید کمی پایین بیاید. اگر شیشه هم یخ زده باشد، ممکن است انجام این کار سخت بوده و حتی به ماشین آسیب برساند.