۰ نفر

این برنامه حساب بانکی شما را هک می کند!

۲۵ مهر ۱۴۰۱، ۱۸:۵۸
کد خبر: 674698
این برنامه حساب بانکی شما را هک می کند!

برای اشتراک هر برنامه و اشتراکی باید پول پرداخت کرد، اما همه برنامه‌ها لزوما ایمن و واقعی ایمن نیستند و از طریق صورت حساب اشتراک برخی از اپ‌ها می‌توان به حساب بانکی کاربران دسترسی پیدا کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، به صورت حساب‌های مشکوک یا خطرناکی که احتمال دسترسی هکرها به حساب‌های فردی کاربران را فراهم و در پس زمینه امکان دسترسی آنها به حساب‌ بانکی را مهیا می‌کنند، به اصطلاح صورت‌حساب‌های «خون آشام» می‌گویند، هر فردی که دارای تلفن همراه آیفون یا گوشی‌های اندروید است. باید صورت حساب‌های «خون آشام» را بررسی کند.

این صورت حساب‌ها ممکن است بی سر و صدا حساب بانکی شما را در پس زمینه تخلیه کنند بدون اینکه شما هرگز متوجه شوید. موثرترین راه حل برای مقابله با این پدیده لغو اشتراک برنامه‌ها (اپ‌ها) از سوی کاربران است. خوشبختانه لغو اشتراک برنامه‌ها در دستگاه‌های آیفون و اندروید آسان است. برخی از برنامه‌ها  سعی می‌کنند شما را فریب دهند تا در اشتراک‌ها ثبت نام کنید.

در برخی از مواقع نیز شما به عنوان کاربر برای موردی در سایتی ثبت نام می کنید و سپس فراموش می کنید که آن را لغو کنید. شاید بخواهید یک دوره آزمایشی در این سایت حضور داشته باشید، اما قبل از سررسید اولین پرداخت آن را لغو کنید.

 اگر به هر دلیلی تصمیم به لغو اشتراک گرفتید، این امکان وجود دارد که این اشتراک‌ها را لغو کنید و پول نقدی که به سختی به دست آورده‌اید ذخیره کنید.

امکان لغو ثبت نام در نتفلیکس وجود ندارد

با این حال، توجه داشته باشید که فقط می‌توانید اشتراک‌هایی را که ثبت‌نام کرده‌اید از طریق مکانیسم‌های رسمی «فروشگاه برنامه» (app store) را لغو کنید، اگر در جای دیگری مانند وب‌ سایت نتفلیکس ثبت‌نام کرده باشید، امکان لغو ثبت نام وجود ندارد. اشتراک‌های اپل اما به جای «فروشگاه اپ» در بخش تنظیمات گوشی آی فون شما هستند.

لغو اشتراک در آیفون

برای لغو اشتراک برنامه در گوشی‌های آیفون اپل ابتدا باید روی نام خود در بالای منوی تنظیمات ضربه بزنید. سپس قدری پائین تر از منو، روی گزینه اشتراک‌ها کلیک کنید. در این بخش، تمام اشتراک های خود را که از طریق «اپ استور» فعال شده‌اند، پیدا خواهید کرد.در این بخش تاریخ‌های صورت‌حساب نیز نمایش داده شده، اگر روی یکی از گزینه‌های اشتراک فردی کلیک کنید، می‌توانید هزینه اشتراک را ببینید. با کلیک گزینه اشتراک فردی می‌توانید وارد این گزینه شده و  هزینه هفتگی، ماهانه یا سالانه و غیره اپ‌های خود را تغییر دهید. همچنین یک دکمه بزرگ قرمز رنگ لغو اشتراک در پایین وجود دارد، با لغو اشتراک تا زمانی که چرخه صورت‌حساب فعلی تمام شود، به طور کلی دسترسی به سرویس برای شما حفظ خواهد شد. با این حال توصیه می‌شود قبل از لغو اشتراک آن را بررسی کنید.