۰ نفر

به این دلایل گوشی خود را در حالت تاریک قرار ندهید

۵ مرداد ۱۴۰۱، ۰:۱۶
کد خبر: 656198
به این دلایل گوشی خود را در حالت تاریک قرار ندهید

این تصور رایج در بین کاربران گوشی های هوشمند وجود دارد که قرار دادن گوشی درحالت تاریک برای سلامت فرد مفید است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ کاربران گوشی‌های هوشمند به شکل روزافزون، اوقات زیادی را صرف برنامه‌های پیام‌رسان، خواندن «داستان‌ها» در شبکه‌های اجتماعی و همچنین برنامه‌ها و سرویس‌های مختلف وب سپری می‌کنند؛ طبق آخرین اطلاعات، میانگین استفاده روزانه از گوشی بین ۵ تا ۶ ساعت می‌رسد.

بسیاری توصیه می‌کنند که حالت تاریک یا حالت شب را در گوشی خود فعال کنید؛ چراکه اعتقاد بر این است که این امر باعث تسکین و راحتی چشم به خصوص هنگام استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی در شرایط کم نور می‌شود.

اما ۳ دلیل وجود دارد که ممکن است نظر خود را در مورد "حالت تاریک" تغییر دهید و به شما ثابت می‌کند که در اهمیت آن مبالغه شده است.

مشکل در خواندن

وقتی سعی می‌کنید متن سفیدی را که روی پس‌زمینه سیاه ظاهر می‌شود بخوانید، در مقایسه با خواندن متن سیاه روی پس‌زمینه سفید، خواندن دشوارتر می‌شود، زیرا وقتی چشم در معرض رنگ‌های تیره، به ویژه سیاه قرار می‌گیرد، چشم انسان برای دریافت نور بیشتر منبسط می‌شود تا بتوانیم ببینیم.

این گشاد شدن باعث تاری دید به خصوص در زمان خواندن متون نوشتاری می‌شود که گاهی اوقات در خواندن مشکل ایجاد می‌کند و سرعت خواندن را تحت تاثیر قرار می‌دهد و بر اساس مطالعات تحقیقاتی متعدد، کاربر گاهی مجبور است برای درک نوشته‌ها بیش از یک بار مطالعه کند.

به این دلایل گوشی خود را در حالت تاریک ندهید

خستگی چشم

فعال کردن مداوم «حالت تاریک» در دستگاه‌های الکترونیکی مختلفی که کاربر روزانه به آن‌ها وابسته است، گاهی اوقات باعث خستگی چشم در محیط‌های با نور خوب یا حتی در معرض نور خورشید می‌شود، زیرا چشم به کم نور بودن صفحه نمایش عادت کرده است.

در کاهش مصرف باتری تاثیری ندارد

بسیاری از افراد تمایل دارند از حالت تاریک بر روی صفحه نمایش گوشی خود استفاده کنند تا به بهانه صرفه جویی در مصرف باتری برای مدت طولانی تری دوام بیاورند، اما این تنها در سطح گوشی‌های هوشمندی که با صفحه نمایش OLED کار می‌کنند صادق است که به روشنایی هر پیکسل بستگی دارد.

اما در سطح گوشی‌های دارای صفحه نمایش LCD، حالت تاریک اصلا به درد آن‌ها نمی‌خورد. زیرا در کار خود به لایه‌ای از نور پس زمینه بستگی دارند که بدون در نظر گرفتن مناطق مختلف رنگی در تصویر، به طور مداوم کار می‌کند.