۰ نفر

ترفندی ساده برای پیدا کردن رمز عبور وای فای

۲۴ تیر ۱۴۰۱، ۱۶:۵۴
کد خبر: 653413
ترفندی ساده برای پیدا کردن رمز عبور وای فای

در خبر زیر نحوه پیدا کردن رمز عبور ذخیره شده شبکه وای فای در گوشی‌های اندروید و آیفون را مطالعه کنید.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در خبر زیر نحوه پیدا کردن رمز عبور ذخیره شده شبکه وای فای در گوشی‌های اندروید و آیفون را مطالعه کنید.

کاربران یا سازمان‌ها و شرکت‌ها برای حفظ حریم خصوصی شان رمزی را برای استفاده از وای فای در نظر می‌گیرند. اگر کسی قصد استفاده از وای فای را داشته باشد باید رمز عبور شبکه را از فرد یا سازمان موردنظر دریافت کند.

اگر در مکان‌هایی مثل خانه، دفتر کار، کافی شاپ یا شرکت تلفن هوشمند شما به شبکه محلی متصل شود، رمز را ذخیره کرده و در دفعات بعدی به طور خودکار به اینترنت وصل می‌شود. برای یافتن رمز ذخیره شده وای فای نیازی به رفتن به صفحه مدیریت روتر وای فای نیست. گوشی‌های هوشمند آیفون و اندروید دارای ویژگی‌هایی برای نشان دادن رمز عبور وای فای یک شبکه متصل هستند.

نحوه مشاهده رمز عبور وای فای یک شبکه متصل در اندروید

در اندروید ۱۰ و بالاتر می‌توان رمز وای فای یک شبکه متصل را در منوی اشتراک گذاری آشکار کرد. این برای همه OEM‌هایی که از اندروید استوک (نسخه پیش فرض سیستم عامل اندروید) استفاده می‌کنند صدق می‌کند. در برنامه تنظیمات به بخش "Wi-Fi" بروید. شبکه متصل را انتخاب کرده و سپس روی دکمه اشتراک‌گذاری ضربه بزنید. پس از این کار یک کد QR برای اتصال به شبکه ظاهر می‌شود. رمز عبور وای فای در زیر کد به صورت متن ساده نوشته شده است.

رمز وای فای2

 

نحوه مشاهده رمز عبور وای فای یک شبکه متصل در آیفون

اخیراً شرکت اپل رمز‌های عبور وای فای قابل مشاهده را به عنوان بخشی از iOS ۱۶ به آیفون اضافه کرده که در حال حاضر در نسخه بتا عمومی در دسترس است. احتمالا این ویژگی پاییز امسال برای عموم منتشر می‌شود. در صورت استفاده از iOS ۱۶ به بخش Wi-Fi برنامه تنظیمات بروید. پس از انتخاب شبکه متصل، فیلد رمز عبور جدید را می‌بینید. پس از احراز هویت با استفاده از Face ID یا Touch ID، رمز عبور نشان داده می‌شود. همچنین امکان کپی کردن و اشتراک‌گذاری رمز عبور وجود دارد.

پیدا کردن رمز وای فای