۰ نفر

نازک ترین ساعت مچی جهان رونمایی شد

۱۹ تیر ۱۴۰۱، ۱۸:۲۳
کد خبر: 652101
نازک ترین ساعت مچی جهان رونمایی شد

یک ساعت مکانیکی ضد آب با ضخامت بسیار کم در دسترس کاربران قرار گرفته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت سوئیسی ریچارد میل از نازک‌ترین ساعت مکانیکی جهان با ضخامت بسیار کم رونمایی کرده است. این ساعت، فراری RM UP-۰۱ نام دارد.

به گزارش gizmodo،کمپانی ریچارد میل با همکاری فراری، نازک‌ترین ساعت مچی مکانیکی جهان را ساخت. این ساعت ضخامتی ۱.۷۵ میلی‌متری دارد و با تعداد محدود ۱۵۰ عدد به فروش می‌رسد. همچنین این ساعت با قیمت حدود ۲ میلیون دلار در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

ساعت مچی

در اوایل سال جاری، بولگاری نازک‌ترین ساعت مچی جهان را معرفی کرد. سال ۲۰۱۸ آخرین باری بود که این رکورد شکسته شد، در آن زمان ساعتی هوشمند که نزدیک به ۲ میلی‌متر ضخامت داشت، با قیمت ۴۴۰ هزار دلار به فروش رسید. حال سوئیسی‌ها برای رقابت با بولگاری، نازک‌ترین ساعت مچی جهان را ارائه داده‌اند.

صفحه و پایه و دسته‌های ساعت فراری RM UP-۰۱ از نوعی آلیاژ متشکل از ۹۰ درصد فلز تیتانیوم، ۶ درصد آلومینیوم و ۴ درصد وانادیم ساخته شده‌اند. این آلیاژ در مقایسه با تیتانیوم خالص، مقاومت بیشتری دارد. این ساعت در فشار بالا و عمق ۱۰ متری آب مقاومت بالایی دارد. خاص بودن ساعت RM UP-۰۱ و تعداد تولید کم آن موجب  افزایش قیمت به یک میلیون و ۸۸۸ هزار دلار شده است.