۰ نفر

محصول جدید گوگل معرفی شد؛

گوگل رقیب اپل واچ را معرفی کرد

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۴:۳۰
کد خبر: 635081
گوگل رقیب اپل واچ را معرفی کرد

گوگل در کنفرانس I/O ساعت هوشمند پیکسل واچ را به عنوان رقیبی برای اپل واچ معرفی کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، گوگل در کنفرانس طراحان I/O این شرکت چندین گجت جدید معرفی کرد که شامل پیکسل واچ، گوشی ارزان قیمت جدید Pixel ۶a و هدفون بود. همچنین مدل پرچمدار Pixel ۷ که قرار است در پاییز وارد بازار شود، را نمایش داد و اعلام کرد روی تبلت جدیدی کار می‌کند.

سخت افزار، بخش اصلی کسب و کار گوگل نبوده است اما به نظر می‌رسد این وضعیت در حال تغییر است زیرا این شرکت مدام محصولات جدیدی را عرضه می‌کند. گوگل ۶۱.۲۴ میلیارد دلار درآمد تبلیغاتی در سه ماهه گذشته داشت در حالی که بخش "درآمد دیگر" که شامل فروش سخت افزار، اپلیکیشن و درآمد غیرتبلیغاتی است، ۸.۱۶ میلیارد دلار بود. با این حال این رقم از ۶.۶۷ میلیارد دلار در مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است. سوندار پیچای، مدیرعامل گوگل اعلام کرد فروش تلفن هوشمند پیکسل با وجود محدودیتهای عرضه، به بالاترین رکورد همه زمان‌ها صعود کرده است.

پیکسل واچ قابلیتهای مشابه اپل واچ داشته و ظاهر ساده و شیکی دارد که می‌تواند مشتریانی که از گوشیهای اندرویدی استفاده می‌کنند را جذب کند.

این محصول از فناوری فیت بیت استفاده می‌کند که به کاربران امکان می‌دهد الگوی خواب، ضربان قلب و تمرینات ورزشی خود را کنترل کنند. این ساعت هوشمند با نرم افزار Wear OS گوگل کار می کند که به کاربران امکان می‌دهد اعمالی مانند چک پیامها و دانلود آهنگ را انجام دهند. کاربران همچنین می‌توانند مسیرهای حرکت را در نقشه گوگل پیدا کنند یا به دستگاههای خانگی هوشمند خود وصل شوند؛ به عنوان مثال دمای ترموستات را تغییر دهند یا مطمئن شوند که لامپها خاموش شده اند.

گوگل قیمت این محصول را اعلام نکرد و تنها گفت یک محصول گران خواهد بود که در پاییز به بازار عرضه می شود.

پیش از این شرکتهای دیگر مانند ال جی، سامسونگ و هواوی، ساعتهای هوشمندی را با استفاده از نرم افزار گوگل ساخته بودند.

گوگل همچنین مدل ارزان قیمت Pixel ۶a را معرفی کرد که تابستان امسال به بازار عرضه می شود و طراحی مشابه Pixel ۶ را دارد اما اندکی کوچکتر بوده و قیمتش ۴۴۹ دلار است. شارژ این گوشی در حالت حداکثر صرفه جویی در مصرف باتری، حداکثر ۷۲ ساعت دوام دارد. همچنین از تراشه اختصاصی گوگل تنسور استفاده می‌کند و به این ترتیب قدرت مشابه گوشیهای گران قیمت‌تر Pixel ۶ و Pixel ۶ Pro را دارد.  گوشی Pixel ۶a پنج سال به‌روزرسانی امنیتی دریافت خواهد کرد.

گوشی

گوگل در این کنفرانس گوشیهای پرچمدار Pixel ۷ و Pixel ۷ Pro را معرفی کرد که از نسل جدید گوگل تنسور استفاده خواهند کرد و با اندروید ۱۳ عرضه می‌شوند. قیمت این گوشیها اعلام نشده است اما Pixel ۶ با قیمت ۵۹۹ دلار، بازار گوشیهای میان رده و Pixel ۶ Pro با قیمت ۸۹۹ دلار، بخش گران قیمت را هدف گرفته بود.

مدل Pixel ۶ پرفروش‌ترین مدل پیکسل شد و در شش ماه نخست ورود به بازار، بیش از شش میلیون دستگاه بیشتر از مدلهای Pixel ۴ و Pixel ۵ فروش رفت. گوگل می خواهد این روند را حفظ کند تا بتواند سهم بیشتری از بازار سازندگان گوشیهای اندرویدی مانند سامسونگ را تصرف کند.

گوگل تبلت اندرویدی جدیدی را معرفی کرد که در سال ۲۰۲۳ عرضه خواهد شد و در ساخت آن از گوگل تنسور استفاده می شود اما به جزئیات بیشتر این محصول اشاره نکرد و تنها به اعلام این که یک محصول گران قیمت خواهد بود، بسنده کرد. این شرکت از زمان عرضه پیکسل اسلیت در سال ۲۰۱۸ تبلتی عرضه نکرده است. اما بعضی از کاربران شکایت دارند که این تبلت بیشتر شبیه یک لپ تاپ است.

بر اساس گزارش شبکه سی ان بی سی، گوگل همچنین یک ایرباد "پیکسل باد پرو" به قیمت ۱۹۹ دلار معرفی کرد که از ۲۱ ژوئیه، برای پیش سفارش موجود است و از ۲۸ ژوییه، به قیمت ۱۹۹ دلار در قفسه‌های فروش قرار می‌گیرد.


ایرپاد