۰ نفر

وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه هیات دولت خبر داد؛

۸ درصد سهم درآمد دولت از اپرتورها به شبکه فیبرنوری تخصیص یافت

۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۲:۵۵
کد خبر: 631387
۸ درصد سهم درآمد دولت از اپرتورها به شبکه فیبرنوری تخصیص یافت

وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه هیات دولت از اختصاص ۸ درصد از سهم درآمدی دولت از اپرتورهای تلفن همراه به توسعه ارتباطات ثابت مبتنی بر فیبرنوری خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه هیات دولت، در جمع خبرنگاران با اشاره به مصوبه امروز هیات دولت در زمینه طرح توسعه فیبرنوری منازل و کسب و کارها، اظهار داشت: طرح توسعه فیبرنوری منازل و کسب و کارها، طرح ملی بسیار راهبردی برای راه اندازی شبکه پرسرعت و با کیفیت در کشور است که طبق مصوبه هیات دولت، قرار شد، 8 درصد از سهم دولت از درآمد اپراتورهای تلفن همراه صرف توسعه ارتباطات ثابت مبتنی بر  فیبرنوری شود

وی خاطر نشان کرد: با اجرای این طرح، در نظر داریم تا پایان دولت سیزدهم 20 میلیون پوشش فیبرنوری برای منازل و کسب و کارها ایجاد کنیم.

به گفته وی، اجرای این طرح  راهبردی جهت ایجاد شبکه پرسرعت و با کیفیت با مصوبه امروز دولت سرعت بیشتری خواهد گرفت.

وزیر ارتباطات در ادامه، برنامه سال جاری را هدف گذاری 5 میلیونی توسعه فیبرنوری عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد با ابلاغ مصوبه این روند شتاب بیشتری بگیرد.

مخالف افزایش تعرفه اینترنتیم

وزیر ارتباطات همچنین درباره تعرفه اینترنت گفت: وزارت ارتباطات مخالف هرگونه افزایش قیمت و بسته‌های جدید است مگر اینکه تضمین بدهند کیفیت شبکه را طبق یک برنامه زمانبندی مشخص افزایش می‌دهند.

 زارع‌پور افزود: اپراتورها خواستند به دلیل تورم این سال‌ها، بسته‌های اینترنتی که زیر کف قیمت بوده را حذف کنند.

وی ادامه داد: از طرفی هم خواستند بسته‌های جدید با قیمت‌های جدید معرفی کنند که ما مخالف بودیم.

زارع پور اظهار داشت: به اپراتورها اعلام کردیم اگر برنامه و نیاز به منابعی برای توسعه دارند، حتماً باید این برنامه را ارائه دهند تا بعد بررسی آن را در قالب الحاقیه تبدیل به تعهد کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: وزارت ارتباطات مخالف هرگونه افزایش قیمت و بسته‌های جدید است مگر اینکه تضمین بدهند کیفیت شبکه را طبق یک برنامه زمانبندی مشخص افزایش می‌دهند.