۰ نفر

سخنگوی گمرک در واکنش به گزارش اقتصاد آنلاین مطرح کرد؛

نصب پیام ‌رسان «وی» برای رجیستری اجبار نیست

۵ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۷:۱۸
کد خبر: 630928
نصب پیام ‌رسان «وی» برای رجیستری اجبار نیست

سخنگوی گمرک ایران در واکنش به گزارش اقتصاد آنلاین با عنوان "عضویت اجباری گوشی های مسافری در یک پیام رسان ناشناخته" با تاکید بر اینکه اجباری برای نصب این پیام‌ رسان ایرانی به جهت رجیستری گوشی‌های مسافری نیست، گفت: مسافران می‌توانند انتخاب کنند که کد تائید رجیستری را از طریق پیامک بر روی سیم کارتی که به نامشان ثبت شده دریافت کنند یا اینکه، با نصب پیام رسان کد برایشان ارسال شود.

اقتصادآنلاین-سپیده قاسمی؛ روح الله لطیفی در گفت و گو با اقتصاد آنلاین با بیان اینکه گمرک ایران همگام با دنیا در حال حرکت به سوی ارائه خدمات در بستر سایبری است، افزود: ارائه خدمات در بستر سایبری موجب افزایش سرعت و کیفیت و افزایش رضایت خدمات گیرندگان می‌شود.

وی ادامه داد: استفاده از پیام رسان "وی" نیز در راستای تحقق همین هدف است و در حال حاضر خدمات زیادی از طریق این پیام رسان در حال ارائه است. لطیفی از جمله این خدمات را تبادل اطلاعات ما بین گمرک و تجار ، ذی نفعان و کامیون داران عنوان کرد.

وی توضیح داد: به طور مثال، در سال گذشته  ۱۳۶.۹ میلیون تن کالا در مرز جا به جا شد، که کامیون‌دارها ‌برای هر بار تحویل کالا مجبور به دریافت ۱۲ تا ۱۵ پیامک بودند که حجم زیادی از پیامک برای آن بود و موجب سردرگمی می شد.

به گفته وی؛ ضمن اینکه هر کدام از این پیامک ها برای گمرک نیز هزینه بر است، درحالی که می توان با کمک این پیام رسان هزینه های پیام را به شکل قابل توجه ای کاهش داد. 

لطیفی تصریح کرد: البته این پیام رسان ظرفیت آن را دارد که خدمات دیگری نیز در آن ارائه شود، اما اجبار به نصب برای رجیستری در حال حاضر اجرا نمی شوند.

سخنگوی گمرک ایران با تاکید بر اینکه روند رجیستری گوشی تغییری نداشته است، گفت: روند رجیستری گوشی های مسافری مطابق گذشته است با این تفاوت که کاربران می توانند انتخاب کند که کد تائید را از طریق پیامک بر روی سیم کارتی که به نامشان ثبت شده باشد دریافت کند یا اینکه با نصب "وی" ، از طریق این پیام رسان کد برایشان ارسال شود.