۰ نفر

اطلاعات آیفون ۱۴ درز کرد؛

ویژگی های برتر آیفون ۱۴ چیست؟

۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۵:۴۰
کد خبر: 630160
ویژگی های برتر آیفون ۱۴ چیست؟

گوشی تلفن همراه آیفون ۱۴ که در سه نسخه و احتمالا تا شهریور سال جاری به بازار عرضه خواهد شد، طبق اطلاعات درز کرده از این شرکت، با رابط‌های (Lightning Port) و فناوری یواس‌بی قدیمی عرضه می‌شود؛ مساله‌ای که پرو بودن این نمونه جدید از گوشی‌های آیفون را زیر سوال می‌برد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، گوشی تلفن همراه آیفون ۱۴ در سه نسخه آیفون معمولی، پرو و پرومکس طراحی و ارائه می شود و نسخه پرو این گوشی پرچمدار این نوع از آیفون خواهد بود.

به گزارش از تِک‌رادار، آیفون پرو قرار است با دوربین های قوی تر، پردازشگر جدیدتر و سریع تر و بهترین فناوری صفحه نمایشی ساخته و ارائه شود؛ در حالی که نسخه معمولی آیفون با سی پی یو قدیمی تر ارائه می شود، دوربین این گوشی هم ضعیف تر است که موجب صرفه جویی قیمت برای خریداران می شود.  

با وجود این بر اساس آخرین شایعاتی که از مختصات این گوشی شنیده شده است، نسخه های پرو و پرومکس این گوشی رابط لایتنینگ (شارژ) مشابه و البته روزآمد شده‌ای دارند که اولین بار با آیپد پرو (نوامبر ۲۰۱۵) عرضه شد و از یو اس بی فناوری ۳/ USB ۳.۰  برای انتقال بسیار سریع تر اطلاعات نسبت به یو اس بی فناوری ۲/ USB ۲.۰ استفاده می کند. یو اس بی ۲ اکنون در گوشی های آیفون هنوز استفاده می شود.   

در حالی که این روزآمدسازی مهمی است و حدودا ۱۰ برابر سریع تر اطلاعات را منتقل می کند، هنوز با سرعت بسیار بالای یو اس بی های سی/  USB-C عرضه شده برای آیپد پرو فعلی و تبلت های آیپد ایر فاصله زیادی دارد. 

به طور کلی شرکت اپل از زمان اولین عرضه رابط لایتنیگ در سال ۲۰۱۲ نسبت به مدل اصلی وفادار بوده است. در حالی که مقررات اتحادیه اروپا تاکید دارد که این شرکت باید از رابط های یو اس بی سی در گوشی های آیفون استفاده کند، تاریخ دقیقی هنوز برای اجرای این قوانین اعلام نشده و اپل احتمالا تا وقتی بتواند بر روی عرضه نمونه های قدیمی رابط اصرار می‌کند. 

زیرا شرکت اپل از هر تولیدکننده ای که بخواهد ابزاری با یک رابط لایتنینگ مانند کابل، دانگل ها یا هر محصول دیگری که بفروشد، حق امتیاز می گیرد و پول زیادی از این حق امتیازها به دست می آورد بنابراین فعلا قصد تغییر رابط و از دست دادن این درآمد را ندارد.