۰ نفر

در واکنش به سخنان دبیر شورای عالی فضای مجازی؛

شورا در جریان تمامی مراحل بررسی طرح صیانت بوده است

۲۵ اسفند ۱۴۰۰، ۲۲:۴۶
کد خبر: 621398
شورا در جریان تمامی مراحل بررسی طرح صیانت بوده است

عضو هیأت‌رییسه کمیسیون مشترک رسیدگی به طرح صیانت از کاربران فضای مجازی گفت: بررسی این طرح در کمیسیون مشترک در سایه همکاری و همراهی کمیسیون و شورای عالی فضای مجازی بوده و این شورا در جریان کامل بررسی‌ها در کمیسیون بوده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، بیژن نوباوه وطن نماینده مردم تهران تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی فضاهاسازی‌ها در مخالفت با طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی گفت: مخالفان این طرح در فضاسازی‌های خود در فضای مجازی عنوان می‌کنند که قانون‌گذاری در حوزه فضای مجازی باید توسط شورای عالی فضای مجازی انجام شود.

وی افزود: کار بررسی طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی در کمیسیون مشترک با حضور معاون شورای عالی فضای مجازی و با هماهنگی کامل با این شورا مورد بررسی قرار گرفته و حتی جلساتی هم برای بررسی دقیق‌تر کار بین رییس کمیسیون مشترک و رییس شورای عالی فضای مجازی برگزار شده است.

عضو هیأت‌رییسه کمیسیون مشترک رسیدگی به طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی اظهار داشت: علاوه براین درست است که شورای عالی فضای مجازی می‌تواند مصوبه داشته باشد، اما نکته قابل توجه اینجاست که تاکنون مصوبات شورای عالی فضای مجازی در قوه قضاییه برای صدور احکام قضایی ملاک عمل قضات نبوده است و به همین خاطر این شورا تمایل داشته و دارد که مصوبات آن توسط مجلس نیز تأیید و تصویب شده و به قانون تبدیل شود تا بتوان براساس آن حکم صادر کرد.

نوباوه خاطرنشان کرد: جرم‌انگاری یکی از مسائل مهمی است که باید در مصوبات مدنظر قرار گیرد و احکام قضایی نیز براساس همین جرم‌انگاری‌ها صادر می‌شود.

عضو هیأت‌رییسه کمیسیون مشترک رسیدگی به طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی افزود: همانطور که گفتم شورای عالی فضای مجازی از ابتدا در جریان رسیدگی به طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی در کمیسیون مشترک بوده و اطلاعیه اخیر این شورا نیز مؤید به این مسئله است.