۰ نفر

توقف خدمات مایکروسافت در روسیه

۱۴ اسفند ۱۴۰۰، ۱۲:۱۴
کد خبر: 617490
توقف خدمات مایکروسافت در روسیه

شرکت آمریکایی مایکروسافت با انتشار بیانیه‌ای در وب سایت خود اعلام کرد که فروش کالاهای خود را در روسیه به دلیل حملات نظامی این کشور علیه اوکراین متوقف کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، خبرگزاری تاس گزارش داد: شرکت آمریکایی مایکروسافت روز جمعه با انتشار بیانیه‌ای در وب سایت خود اعلام کرد که فروش کالاهای خود را در روسیه به دلیل حملات نظامی این کشور علیه اوکراین متوقف کرده است.

بر اساس این گزارش، شرکت مایکروسافت همچنین ارائه خدمات خود را در روسیه متوقف کرده است.

این شرکت تاکید کرد که بر اساس تحریم های اتحادیه اروپا، ایالات متحده و بریتانیا، برخی از فعالیت‌های خود را در فدراسیون روسیه متوقف می کند.

ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه 24 فوریه در یک سخنرانی تلویزیونی اعلام کرد که در پاسخ به درخواست سران جمهوری‌های دونباس و به منظور "حفاظت از مردمی که به مدت 8 سال هدف نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند"، تصمیم به انجام یک عملیات نظامی ویژه گرفته است.

رهبر روسیه تاکید کرده بود که مسکو هیچ برنامه ای برای اشغال سرزمین های تحت حاکمیت اوکراین ندارد.

در پاسخ به درگیری های جاری در اوکراین، اتحادیه اروپا و ایالات متحده تحریم هایی را علیه چندین بانک اصلی روسیه و همچنین قطع اتصال آنها با شبکه انتقال بین المللی پرداخت سوئیفت اعمال کرده‌اند.

آنها همچنین دارایی های بانک مرکزی روسیه را توقیف کرده و محدودیت هایی را در بخش حمل و نقل هوایی علیه این کشور اعمال کرده اند. بسیاری از دیگر صنایع روسیه نیز هدف این تحریم‌ها قرار گرفته است.