۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

رونمایی از ویژگی های جدید در اندروید ۱۳ + فیلم

۱۰ اسفند ۱۴۰۰، ۱۵:۲۸
کد خبر: 616475
رونمایی از ویژگی های جدید در اندروید ۱۳ + فیلم

هر روز میلیاردها نفر در سراسر جهان دستگاه اندروید خود را برای انجام کارهای عادی روزمره مورد استفاده قرار می دهند؛ در بروزرسانی جدید اندروید، آنگونه که توسعه دهندگان آن ادعا می کنند توجه ویژه بر روی افزایش امنیت کاربران و همچنین کارایی بوده است.

اقتصادآنلاین - پرهام کریمی؛ از پیش نمایش اندوروید ۱۳ رونمایی شد. بر اساس اطلاعات منتشر شده مهم‌ترین تغییرات مربوط به امنیت و حریم خصوصی بوده‌است‌. همچنین افزایش بهره‌وری نکته دیگری است که در بروزرسانی جدید مورد توجه قرار گرفته است. در نسخه جدید اندروید، دو یژگی جدید اضافه شده‌ که هدف اصلی آن افزایش کارایی و امنیت بوده است.

در نسخه جدید یک انتخاب گر عکس (photo picker) ارائه شده است. به بیان دیگر اندروید ۱۳ یک انتخابگر عکس سیستمی را اضافه کرده است؛ رویکردی استاندارد و بهینه‌شده که برای کاربران این امکان را فراهم می کند که بتوانند عکس هایی که در حافظه گوشی و یا در فضای ابری (cloud-based) ذخیره شده است را با امنیت بالا به اشتراک بگذارند.

این برنامه به کاربر این اجازه را می دهد که تمام فایل ها را به گونه ای به اشتراک بگذارند که برنامه نیازی به دسترسی به تمام فایل های ذخیره شده در تلفن همراه نداشته باشد. به بیان دیگر هم اکنون برنامه های موجود نیاز دارند که به تمام فایل های ذخیره شده دسترسی داشته باشند که در بروزرسانی جدید دیگر نیازی به این موضوع نیست.مسئله ای که امنیت اطلاعات شخصی را بالا می برد. این امکان با بروزرسانی جدید Google Play  اضافه خواهد شد.

یکی دیگر از ویژگی های اندورید ۱۳ مربوط به Nearby device permission for Wi-Fi باز می گردد؛ در حقیقت پیش از این برخی برنامه ها پس از اتصال به wi-fi نیاز به دسترسی به location داشتند که در آپدیت جدید برای اجرای برنامه ها دیگر نیازی نیست تا کاربر اجازه دسترسی به موقعیت مکانی خود را به برنامه بدهد. 

یکی دیگر از ویژگی های اندروید ۱۳ که شاید تخصصی تر باشد این است که به برنامه نویسان اجازه می دهد که برنامه های متنوع و البته کاراتری را برای سیستم عامل اندروید طراحی کنند.