۰ نفر

درخواست کارمندان اپل؛

تیم کوک از مردم فلسطین حمایت کند

۱ خرداد ۱۴۰۰، ۲۰:۰۹
کد خبر: 529958
تیم کوک  از مردم فلسطین حمایت کند

حدود هزار کارمند اپل با امضای یک نامه داخلی، از تیم کوک، مدیرعامل خود خواستند این شرکت بیانیه عمومی برای حمایت از مردم فلسطین منتشر کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، نویسندگان این نامه که اعضای انجمن مسلمان اپل هستند، اعلام کردند ما خشمگین و مایوس هستیم زیرا بار دیگر بسیاری از کسانی که در موضع قدرت و نفوذ هستند و در بسیاری از موارد دیگر به حمایت از حقوق بشر برخاسته اند، ترجیح داده اند سکوت اختیار کنند یا بیانیه های خنثی دو طرفه در خصوص وضعیت مردم فلسطین صادر کنند.

نویسندگان این نامه نوشتند رویکرد هر دو طرفی که اپل در پیش گرفت، باعث شد حس کنیم معادل "همه زندگی ها اهمیت دارند" کوچک کردن نامتناسب درد و رنج بزرگتری است که مردم فلسطین متحمل می شوند.

اپل در این باره حاضر نشد اظهارنظر کند.

این نامه پس از موج اخیر درگیریها میان رژیم صهیونیستی و حماس در غزه منتشر شد. پس از ۱۱ روز حمله متوالی رژیم صهیونیستی به نوار غزه و پاسخ متقابل گروه‌های مقاومت فلسطین، با میانجیگری مصر بامداد روز جمعه آتش بس در این باریکه برقرار شد.

سازمانهای حقوق بشر بین المللی حملات رژیم صهیونیستی را به عنوان جنایات جنگی محکوم کرده و رفتار این رژیم غاصب با مردم فلسطین را به عنوان شکلی از آپارتاید تقبیح کردند. اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی برای بیرون کردن فلسطینی ها از شرق بیت المقدس و حمله پلیس رژیم صهیونیستی به مسجد القصی که یکی از مکانهای مقدس مسلمانان است باعث اوج گیری تنشها شد.

این نامه به تیم کوک دومین مورد برجسته ای است که طی یک هفته اخیر از شرکت بر سر نگرانیهای اخلاقی انتقاد می کند که مورد کم سابقه ای در اپل محسوب می شود.

بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، هفته گذشته بیش از دو هزار کارمند اپل با اشاره به اظهارات زن ستیزانه و نژادپرستانه آنتونیو گارسیا مارتینز، با امضای نامه ای از استخدام وی توسط این شرکت انتقاد کردند. ساعاتی بعد اپل اعلام کرد که آنتونیو گارسیا مارتینز این شرکت را ترک کرده است.