۰ نفر

به‌خاطر کسب سود بیشتر؛

آمازون کتاب‌های الکترونیک را جمع می‌کند

۲۶ اسفند ۱۳۹۹، ۱۱:۵۴
کد خبر: 514092
آمازون کتاب‌های الکترونیک را جمع می‌کند

فروشگاه اینترنتی آمازون اعلام کرده است که از این پس کتاب‌های الکترونیک و صوتی خود را از کتابخانه‌های عمومی این کشور جمع‌آوری خواهد کرد. گفته می‌شود آمازون این تصمیم را به‌خاطر کسب سود بیشتر از فروش این کتاب‌ها اتخاذ کرده است. آمازون تنها تولیدکننده و ناشر آمریکایی است که گفته کتاب‌های الکترونیک خود را در اختیار کتابخانه‌ها قرار نمی‌دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری، به‌طور کلی در سال‌های گذشته سیاست و عملکرد فروشگاه آمازون نشان داده است که این غول فروش کتاب در فضای مجازی چندان میلی به همکاری با کتابخانه‌ها نداشته ولی اخیراً شنیده‌ها حاکی از تصمیمات جدید این سایت است. گفته می‌شود آمازون در حال مذاکره با کتابخانه‌های عمومی آمریکا برای کاهش دسترسی به کتاب‌های الکترونیکی آمازون است. طبق آمارهای موجود در کشور آمریکا هم‌اکنون از هر 10کتاب الکترونیک تولید‌شده در این کشور 6جلد در سایت آمازون فروخته می‌شود.

  کتاب خواندن تلفنی در دوران قرنطینه

یک کتابفروش ایتالیایی با خواندن کتاب به‌صورت تلفنی برای مشتریان خود در دوران قرنطینه طرفداران بسیاری پیدا کرده است. به گزارش اکتوالیته، با شروع موج دوم همه‌گیری کرونا در ایتالیا کتابفروشی سامانتا رومانس در شمال ایتالیا دست به ابتکار جالبی از طریق صحبت‌کردن و خواندن کتاب به‌صورت تلفنی برای مشتریان خود زده است. این طرح که علیه انزوای اجتماعی برای افراد سالخورده به کتابفروشی‌های دیگر در این کشور نیز پیشنهاد داده شده با استقبال بسیار خوبی همراه شده است. پروژه خواندن تلفنی کتاب که تا حدودی یادآور «داستان‌های تلفنی» نوشته جانی روداری، نویسنده و روزنامه‌نگار ایتالیایی، است به این ترتیب است که داستان‌هایی منتخب از سوی اعضای داوطلب کتابفروشی از طریق تلفن با صدای بلند و رایگان برای افرادی که می‌خواهند ساعتی را با کتابخوانی بگذرانند خوانده می‌شود.