۰ نفر

«مبیکلود» سرویس جدید مبین‌‌نت برای کسب‌وکارها، استارتاپ‌ها و برنامه‌نویسان

۱۹ اسفند ۱۳۹۹، ۱۱:۰۷
کد خبر: 512302
«مبیکلود» سرویس جدید مبین‌‌نت برای کسب‌وکارها، استارتاپ‌ها و برنامه‌نویسان

شرکت ارتباطات مبین‌نت با سابقه بیش از یک دهه ارائه خدمات باند‌پهن بی‌سیم، اقدام به راه‌اندازی سرویس جدید کرده است.

سرویس جدید مبین‌نت با نام تجاری «مبیکلود» راهکاری نوین و هوشمند برای کسب‌وکارهایی است که توانایی تأمین تجهیزات زیرساختی را ندارند. در حقیقت افزایش هزینه‌های خدمات دیتاسنتری سبب شده است که تنها سازمان‌هایی اقدام به اجاره فضای فیزیکی دیتاسنتر کنند که توانایی پرداخت هزینه‌های سنگین آن را دارند.

امروزه نگهداری از اطلاعات وب‌سایت، نرم‌افزار و اپلیکیشن تبدیل به یکی از معضلات هر سازمان و شرکتی شده است. تامین هزینه تجهیزات زیرساختی و حتی مهم‌تر از آن، تامین هزینه نگهداری از این زیرساخت‌ها روز به روز افزایش پیدا می‌کند و این موضوع هزینه‌های کسب‌وکارها را افزایش داده است. به همین منظور بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها برای نگهداری اطلاعات خود با مشکلاتی جدی مواجه شده‌اند. راهکار جدید مبین‌نت برای پاسخگویی به این نیاز راه‌اندازی شده و می‌تواند زیرساخت‌های لازم را برای کسب‌وکارها در اندازه‌های گوناگون فراهم آورد.

مزایای استفاده از سرویس مبیکلود چیست؟

رایانش ابری از لحاظ ساختاری یک الگوی محاسباتی است که در آن تعداد زیادی از سیستم‌ها از طریق ابرهای خصوصی (Private)، عمومی (Public)  و یا ترکیبی (Hybrid) به یکدیگر متصل شد­ه­اند تا زیرساختی پویا و مقیاس­پذیر را برای برنامه­های کاربردی ذخیره داده­ها و فایل­ها فراهم آورند.

با ظهور این فناوری هزینه محاسبات، میزبانی برنامه­های کاربردی، ذخیره‌سازی محتوا و تحویل سرویس­ها، به طرز قابل توجهی کاهش یافته است. مدل­هایی از قبیل مدل رایانش شبکه­ای، مدل رایانش خودمختار، مدل مشتری سرور، مدل ابر رایانه­ای، مدل رایانش همگانی و مدل نظیر به نظیر از متداول­ترین این نوع معماری هستند.

در این بین مبین‌نت با آسیب‌شناسی این حوزه، اقدام به ارائه سرویس مبیکلود در بستر دیتاسنتر خود، به‌عنوان یکی از مجهزترین و پیشرفته‌ترین دیتاسنترهای موجود در کشور، کرده است. در ادامه بیشتر به ویژگی‌های سرویس «مبیکلود» مبین‌نت خواهیم پرداخت.

آشنایی با ویژگی‌های سرویس «مبیکلود» مبین‌نت

مم

شرکت ارتباطات مبین‌نت در تلاش است که ضمن ارائه خدمات رایانش ابری و کاهش هزینه‌های سازمان‌ها و شرکت‌ها، با کیفیت‌ترین و امن‌ترین خدمات نگهداری داده را در اختیار مجموعه‌ها قرار دهد. بر این اساس، سرویس مبیکلود مبین‌نت همراه با ویژگی‌های زیر برای کسب‌وکارها ارائه شده‌اند:

سرمایه‌گذاری مطمئن و براساس نیاز

برخلاف گذشته و به‌جای آن‌که کسب‌وکارها و افراد حقیقی از ابتدا برای راه‌اندازی یا خرید تجهیزات دیتاسنتر هزینه بسیاری صرف کنند، می‌توانند تنها براساس نیاز و به‌شکل آنلاین و لحظه‌ای منابع مورد نیازشان را تهیه کنید. طرح‌های متنوع خدمات رایانش ابری مبین‌نت سبب می‌شود افراد و کسب‌وکارها با انواع نیاز تحت پوشش راهکارهای این سرویس قرار بگیرند.

قیمت مناسب

با توجه به این‌که در سرویس‌های ابری، تعداد مشتریان بالا است، تهیه سخت‌افزار برای Cloud Provider هزینه کم‌تری دارد و در نتیجه می‌تواند منابع مورد نیاز مشتریان را نیز با قیمت مناسب‌تری در اختیارشان قرار دهد.

سرویس‌دهی مستمر (Business Continuity)

سرور‌های موردنیاز در زیرساخت ابری همواره برقرار است و خرابی سخت‌افزار سبب از دسترس رفتن دسترسی به سرور‌ها نخواهد شد.

افزایش سرعت و چابکی

در رایانش ابری تمامی سرویس‌های مدنظر خود را می‌توان با چند کلیک به سادگی راه‌اندازی کرد و به‌سرعت به آن‌ها دسترسی داشت. این موضوع در سرعت و چابکی کسب‌وکار بسیار تاثیرگذار است و به کسب‌وکارها امکان می‌دهد تا بتوانند بیش‌ترین تمرکز را روی محصول خود داشته باشند.

کارایی (Performance) بالاتر

مبین‌نت با توجه به مشتریان و تقاضاهای متفاوتی که دارند، همواره در تلاش است تا بهترین کارایی را در حوزه‌های مختلف مانند پهنای­باند اینترنت، کارایی دیسک، قدرت پردازنده و … در اختیار مشتریان قرار دهد.

چگونه می‌توان سرویس مبیکلود (mobicloud) مبین‌نت را سفارش داد؟

مبین‌نت برای رفاه حال مشترکین و همچنین تسریع فرایند ثبت درخواست و ارائه سرویس، امکان سفارش اینترنتی را برای سرویس مبیکلود فراهم ساخته است. به این ترتیب برای ثبت سفارش سرویس مبیکلود می‌توان با مراجعه به آدرس https://mobicloud.mobinnet.ir ابتدا توضیحات مربوط به هر بسته پیشنهادی را مطالعه و سپس اطلاعات مورد نیاز را وارد کرد؛ در ادامه همکاران ما در سریع‌ترین زمان ممکن به درخواست­ها رسیدگی کرده و به سرعت نسبت به راه‌اندازی سرویس موردنظر اقدام می‌کنند.

همچنین تمامی نکات مربوط به قرارداد سرویس «مبیکلود» مبین‌نت در بخش سفارش سرویس قابل مشاهده است.

جمع‌بندی

بررسی وضعیت کنونی زیرساخت‌­های نگهداری از داده و هزینه‌های سنگین آن نشان می‌دهد که استفاده از خدمات دیتاسنتر ممکن است برای بسیاری از کسب‌وکارها به صرفه نباشد. به این ترتیب دنیای کسب‌وکار دیجیتال به‌صورت اجتناب‌­ناپذیری نیاز به زیرساخت‌های ابری خواهد داشت. مبین‌نت نیز به منظور تامین این نیاز سازمان‌ها و شرکت‌ها، اقدام به راه‌اندازی سرویس مبیکلود کرده است. بررسی ویژگی‌های کلی خدمات و زیرساخت­های ابری نگهداری از داده نشان می­دهد که این خدمات می­تواند با بهترین کیفیت، کاملا پاسخگوی نیازهای دیتاسنتری کسب­وکارها باشد.

خدمات رایانش ابری با آسیب­شناسی کامل این حوزه ارائه شده است و این موضوع سبب می­شود مبیکلود مبین­نت با مزیت­های بسیاری نسبت به دیگر محصولات مشابه ارائه شود.