۰ نفر

هوآوی MateBook 13/14 جدید با پردازنده Ryzen 5000 عرضه خواهند شد

۱۸ اسفند ۱۳۹۹، ۱۶:۴۷
کد خبر: 512122
هوآوی MateBook 13/14 جدید با پردازنده Ryzen 5000 عرضه خواهند شد

لپ‌تاپ‌های هوآوی MateBook 13 و MateBook 14 با پردازنده‌های سری جدید Ryzen 5000 معرفی و در بازار عرضه خواهند شد. سرعت بالا از مهم‌ترین ویژگی‌های میت‌بوک‌های جدید هوآوی است.

به گزارش اقتصادآنلاین، با وجود اینکه فقط چند سال از ورود کمپانی هوآوی به بازار لپ‌تاپ می‌گذرد، اما نباید عملکرد آن در زمینه تولید لپ‌تاپ را نادیده گرفت. این شرکت یکی از سریع‌ترین رشدها را در بازار لپ‌تاپ تجربه کرده و رفته رفته وارد رقابت با بازیگران اصلی این بازار خواهد شد.

اما بر اساس گزارش‌های منتشرشده، به تازگی برخی از «میت‌بوک‌های» (Matebook) جدید هوآوی موفق به دریافت تاییدیه‌های موردنیاز برای ورود به بازار شده‌اند. در این گزارش مشخص شده است که نسخه Ryzen مدل‌های MateBook 13 و MateBook 14 با دریافت آخرین تاییدیه‌های موردنیاز، به زودی و به صورت رسمی در بازار عرضه خواهند شد.

همچنین یکی از مانیتورهای تولیدشده توسط هوآوی هم موفق به دریافت مجوزهای موردنیاز شده و به نظر می‌رسد هم‌زمان با MateBook 13 و MateBook 14 عرضه می‌شود. بر اساس اطلاعات منتشرشده، لپ‌تاپ‌های جدید سری «میت‌بوک» در نیمه دوم سال 2021 میلادی معرفی می‌شوند. 

شرکت هوآوی در ماه ژانویه اقدام به عرضه هوآوی MateBook 13 و MateBook 14 با پردازنده نسل یازدهم «اینتل» (Intel) کرده بود. اما شرکت رقیب یعنی AMD نیز در تاریخ 13 ژانویه اقدام به عرضه سری پردازنده‌های Ryzen 5000U خود کرد که حالا و پس از گذشت چندماه، هوآوی نیز از این پردازنده جدید در محصولات خود استفاده کرده است. 

این سری از پردازنده‌ها برای فعالیت در دستگاه‌های قابل حمل طراحی شده و قوی‌ترین مدل از آنها یعنی AMD Ryzen 5800U را می‌توان با 8 هسته، 16 رشته و فرکانس کاری 4.4 گیگاهرتز خریداری کرد. شرکت AMD اعلام کرده است که پردازنده‌های سری Ryzen 5000U می‌تواند ترکیبی کامل از عملکرد و کارایی را ارائه دهند. 

پردازنده نسل جدید AMD Ryzen 5800U در مقایسه با نسل قبل عملکرد بهتری داشته و موفق شده در حالت تک رشته (Single Tread) و چند رشته‌ای (Multi Tread) به ترتیب 16 و 14 درصد افزایش عملکرد را به ثبت برساند. همچنین نسل جدید این پردازنده، میزان بیشتر شارژدهی باتری تا 17.5 ساعت را ارائه می‌کند که رشد خوبی نسبت به نسل قبلی است.

سسسسسسسس

این دو لپ‌تاپ جدید مجهز به کارت گرافیک Nvidia GeForce MX 450 خواهند بود. مدل MateBook 13 مجهز به باتری 42 وات ساعتی بوده که با فناوری شارژ سریع 65  واتی سرعت شارژ بالایی را ارائه خواهد کرد.

همچنین این دو مدل از میت‌بوک‌های جدید هوآوی، مجهز به 16 گیگابایت حافظه رم DDR4 3200MHz و فضای ذخیره‌سازی 512 گیگابایت از نوع سریع SSD بوده و با نسخه Home Edition ویندوز 10 در اختیار کاربران قرار خواهند گرفت. بد نیست بدانید نسبت نمایشگر به بدنه MateBook 14 90 درصد بوده و این نشان می‌دهد که دستگاه، فقط چیزی در حدود 10 درصد حاشیه دارد. 

این دو لپ‌تاپ برای بازار چین معرفی شده‌اند اما همینطور که از هوآوی قابل انتظار است، به زودی راهی بازارهای جهانی نیز خواهند شد.