۰ نفر

دلایل بیل‌گیتس برای ترجیح اندروید به iOS

۱۰ اسفند ۱۳۹۹، ۱۵:۰۰
کد خبر: 509710
دلایل بیل‌گیتس برای ترجیح اندروید به iOS

بیل گیتس یکی از 2مؤسس شرکت بزرگ مایکروسافت در نخستین حضور خود در شبکه اجتماعی کلاب‌هاوس از گرایشش به استفاده از اندروید به جای ios گفته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری، برنامه کلاب‌هاوس که اخیرا محبوبیت پیدا کرده است، یک شبکه اجتماعی مبتنی بر گفت‌وگوی صوتی است که تنها با ارسال دعوتنامه قابلیت اشتراک داشته و البته تنها روی سیستم عامل ios و برای کاربران گوشی‌های آیفون قابلیت استفاده دارد. گیتس که در این برنامه به مصاحبه با اندرو راس سارکین دعوت شده بود، نشان داد که چرا هنوز هم ترجیح می‌دهد از تلفن اندروید بیش از آیفون استفاده کند. به‌گفته گیتس تمام آنچه در سیستم عامل اندروید خلاصه می‌شود، این است که سازندگان اندروید با یکپارچه‌سازی‌ نرم‌افزار آن را انعطاف‌پذیر‌تر کرده‌اند.

گیتس در گذشته در مورد استفاده خود از اندروید صحبت کرده بود؛ بنابراین سورکین کنجکاو بود که باتوجه به اینکه گیتس از طریق سرویسی که فقط روی ios فعال است، با او گفت‌وگو می‌کند، آیا ممکن است ترجیحش تغییر کند. در پاسخ، بنیانگذار مایکروسافت توضیح داد: من هنوز اندروید را ترجیح می‌دهم، اما یک آیفون را برای برخی از کارها نگه می‌دارم.دلیل گیتس برای استفاده از اندروید این است که تولید‌کنندگان اغلب نرم‌افزار مایکروسافت را به‌صورت پیش‌فرض روی دستگاه‌ها دارند: من درواقع از یک گوشی اندرویدی استفاده می‌کنم، اما از آنجا که می‌خواهم همه‌‌چیز را ردیابی کنم، اغلب آیفون را به‌کار می‌برم، اما گوشی که با خود حمل می‌کنم، اندروید است.

گوشی‌های اندروید انعطاف‌پذیری بیشتری در ارتباط نرم افزار با سیستم عامل دارند و من هم به این روش عادت کرده‌ام. البته بسیاری از دوستان من هم گوشی‌های آیفون دارند؛ بنابراین هیچ‌کس بر دیگری در این زمینه برتری ندارد.البته استدلال گیتس کمی عجیب به‌نظر می‌رسد؛ چراکه شما می‌توانید برنامه‌های مایکروسافت را از اپ‌استور در گوشی‌های آیفون بارگیری کنید؛ بنابراین مشخص نیست که گیتس به چه چیزی اشاره دارد.پاول دیویسون، بنیانگذار کلاب‌هاوس که مدت کوتاهی نیز در اتاق این گفت‌وگوی صوتی بود به گیتس و سورکین گفت که نسخه اندروید سرویس آنها ویژگی‌های برتری دارد که برای آن نیز بسیار هیجان‌زده‌اند.گیتس در مصاحبه‌ای در سال 2019به باخت مایکروسافت در برابر اندروید به‌عنوان پلتفرم استاندارد غیراپل اعتراف کرده و آن را یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات دوران فعالیت خود دانسته بود.