۰ نفر

آغاز آنلاین بزرگ‌ترین نمایشگاه فناوری؛

در CES ۲۰۲۱ چه خبر است؟

۲۲ دی ۱۳۹۹، ۱۰:۱۷
کد خبر: 497129
 در CES ۲۰۲۱ چه خبر است؟

نمایشگاه CES 2021 از امروز برای نخستین بار در تاریخ به جای لاس وگاس در اینترنت کارش را شروع می‌کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری،  نمایشگاه الکترونیک مصرفی (CES)، امسال مانند سال‌های دیگر نیست، زیرا تمامی کسانی که می‌توانستند آن را از نزدیک تماشا کنند، حالا باید از راه دور و از طریق صفحه نمایش خود این نمایشگاه بزرگ را تجربه کنند، چراکه CES 2021، قرار است به‌صورت کاملا مجازی برگزار شود. این مهم نشان می‌دهد که فناوری می‌تواند در روزهای سخت به‌کار بیاید و دنیای مجازی اینک وارد فاز جدیدی شده است. به گزارش وب‌سایت سی‌نت، با این حال CES هنوز در تلاش است تا نمایشگاه سال2021 خود را به بهترین وجه ممکن به انجام برساند و آخرین نوآوری‌ها و ایده‌های فناوری در دنیا را به نمایش بگذارد. اما آنچه ما انتظار داریم در نمایشگاه امسال که از دوشنبه (امروز) آغاز می‌شود، اتفاق بیفتد در 6بخش خلاصه کرده‌ایم.

صدای کمتر، سیگنال بیشتر

نمایشگاه الکترونیک مصرفی امسال حدود 2هزار شرکت‌کننده خواهد داشت. سال گذشته این نمایشگاه در لاس‌وگاس با حضور حدود 4500شرکت‌کننده برگزار شد. به‌طور معمول، یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های CES، حجم زیاد اطلاعات است که باید آن را مرتب و دسته‌بندی کرد تا بشود محصولات واقعا خوب را در آن پیدا کرد. امسال با توجه به کاهش شرکت‌کنندگان، این امر به‌نظر آسان‌تر خواهد بود. با این وضعیت به‌نظر می‌رسد که آنهایی که به این نمایشگاه آمده‌اند به‌طور حتم حرف‌هایی برای گفتن دارند.

نبرد با کووید-19

شرکت‌ها در حال استفاده از بسیاری از فناوری‌ها برای کمک به مردم به‌منظور مقابله با کووید-19، ترس از آن، زندگی محدودشده و کار و یادگیری از خانه هستند. در فضای بهداشتی و خانه‌های هوشمند، ما شاهد ماسک‌های پیشرفته، دستگاه‌های تصفیه هوای هوشمند، دستگاه‌های هندزفری بیشتر، چراغ‌های UV-C برای از بین بردن میکروب‌ها و موارد دیگر خواهیم بود. به‌طور حتم، سازندگان رایانه‌ها به بیش از یک سوم کارمندان که از خانه با دستگاه‌ها و لوازم جانبی کار می‌کنند کمک می‌کنند تا زندگی و کارشان را راحت‌تر پیش ببرند. در عین حال شرکت‌های تولید‌کننده بازی‌ها و کنسول‌ها نیز سهم بسزایی در دوران قرنطینه داشته و خواهند داشت.

هیاهوی نمایشگرهای OLED شفاف

وقتی بسیاری از مردم مجبور به خانه‌نشینی شده‌اند، طبیعتا تماشای تلویزیون یکی از گزینه‌های جذاب بوده و متعاقب آن، تقاضا برای خرید این وسیله هم افزایش چشمگیری داشته است. به همین دلیل باید توجه ویژه‌ای به تلویزیون‌ها درCES 2021 داشته باشیم. امسال احتمالا صفحه نمایش OLED شفاف ال‌جی نمایان‌تر از بقیه خواهد بود. این شفاف بودن از 10درصد به 40درصد تبدیل شده است که امکانات جدیدی را برای موارد استفاده خلاقانه ایجاد می‌کند. برخی از مواردی که این شرکت در CES 2021به نمایش می‌گذارد، شامل یک تختخواب هوشمند است که صفحه OLED از سطح تخت بالا می‌آید و یا یک پنجره متروی هوشمند که نقشه‌ها و برنامه‌ها روی قابل رویت خواهد بود. همچنین یک پارتیشن مخصوص رستوران که در آن می‌توان تصاویر بزرگی از منو را دید.

گجت‌های بزرگ روی صحنه می‌آیند

بیش از یک دهه است که خودروسازان از CES به‌عنوان بستری برای گفت‌وگو در مورد «دیجیتال‌سازی و برقی‌سازی» خودروها استفاده می‌کنند. به‌نظر می‌رسد که سال2021 سال خوبی برای خودروهای تمام برقی باشد. خودروسازان برخی از شاخص‌ترین برندهای این صنعت را به وسیله نقلیه تمام برقی تبدیل کرده‌اند که ازجمله آنها می‌توانیم به فورد اف50، موستانگ و هامر اشاره کنیم. روز سه‌شنبه (فردا) ماری بارا، مدیرعامل جنرال‌موتورز سخنرانی اصلی CES را برگزار می‌کند. در عین حال صحبت از گجت‌های بزرگ هم به میان آمده است؛ تراکتور روباتیک با هوش مصنوعی «جان دیر» نیز به‌طور حتم، یکی از برندگان جایزه نوآوری CES امسال خواهد بود.

رونمایی از یک پرچمدار

شرکت سامسونگ همیشه غرفه پر زرق و برق و شلوغی در ادوار مختلف نمایشگاه داشته است. آنها امسال نیز موج‌های معمول خود را ایجاد خواهند کرد، اما با برگزاری یک رویداد ویژه که ظاهرا رونمایی از گوشی هوشمند پرچمدار بعدی این شرکت یعنی گالکسی اس21خواهد بود، هیجان بیشتری به برنامه‌های خود خواهد داد. این مهم در آخرین روز از برپایی نمایشگاه در روز پنجشنبه شکل خواهد گرفت.

بازهم بحث 5G

نمایشگاه CES امسال زیر چتر حمایت شبکه 5G خواهد بود. خصوصا اینکه این نمایشگاه به‌صورت مجازی برگزار می‌شود و نیاز به اینترنت بیش از سایر مواقع در آن احساس می‌شود. در این میان هر 3شرکت مخابراتی ایالات متحده اکنون از پوشش سراسری 5G برخوردار هستند. با این حال و بدون توجه به حضور پررنگ شرکت‌های سازنده تلفن‌های هوشمند، نباید انتظار زیادی داشته باشیم که گوشی‌های 5G پرتعدادی در CES 2021  حضور داشته باشند.