۰ نفر

انجام بزرگترین برگردان کشور با همکاری همراه اول

۱۵ دی ۱۳۹۹، ۱۲:۰۴
کد خبر: 495341
انجام بزرگترین برگردان کشور با همکاری همراه اول

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌ غربی از ابلاغ ارتقای اینترنت ثابت ۷۵۶ روستا به اپراتور روستایی‌های وب خبر داد و گفت: در صورت تامین تجهیزات تا اردیبهشت ۱۴۰۰ روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به اینترنت پرسرعت مجهز می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  تسنیم، قاسم جلیلی‌نژاد، با اشاره به وضعیت و شرایط آذربایجان‌ غربی اظهار داشت: این استان به دلیل شرایط توپولوژیک و کوهستانی بودن دارای بیشترین تلفن ثابت بوده و این موضوع باعث ایجاد شکاف دیجیتالی بین شهر روستا شده است.

وی گفت: با انجام بزرگترین برگردان کشور یک هزار و 200 سایت تلفن ثابت روستایی به تلفن همراه اول گام ارتقای برداشته شد و در مرحله بعدی در صدد ارتقای فناوری ارتباطی این سایت‌ها هستیم. 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان ‌غربی بیان کرد: وزارت ارتباطات توسعه اینترنت روستایی را در دو حوزه اینترنت ثابت و سیار پیگیری می‌کند که در بخش اینترنت سیار تا به امروز ابلاغ ارتقای 549 روستا به اپراتور همراه اول و 188 روستا به ایرانسل انجام شده و این موضوع با اعزام گروهی از شرکت‌های مربوطه در استان در حال انجام است.

وی تصریح کرد: هزینه ارتقای این سایت‌ها از محل اعتبارات دولتی و در قالب طرح خدمات عمومی اجباری (USO) تامین می‌شود.

جلیلی‌نژاد از ابلاغ ارتقای اینترنت ثابت 756 روستا به اپراتور روستایی "های‌وب" خبر داد و گفت: در صورت تامین تجهیزات تا اردیبهشت سال آینده تمام روستاهای بالای 20 خانوار استان به اینترنت پرسرعت و ثابت روستایی مجهز می‌شود.

وی افزود: دستور ارتقای فناوری ارتباطی 302 سایت به نسل سوم و چهارم تلفن همراه در آذربایجان ‌غربی با اعتبار دولتی و به پیمانکاری اپراتورهای ارتباطی صادر شده و در دست اقدام است.

مدیرکل ارتباطات آذربایجان‌ غربی افزود: بی تردید دغدغه و مشکلاتی روستائیان را در حوزه تامین زیرساخت‌های ارتباطی درک کرده و برای رفع موانع و مشکلات با تمام توان تلاش می‌کنیم.