۰ نفر

رکوردشکنی‌های بیت‌کوین ادامه دارد

۱۴ دی ۱۳۹۹، ۸:۰۶
کد خبر: 494970
رکوردشکنی‌های بیت‌کوین ادامه دارد

محبوب ترین ارز دیجیتالی جهان وارد کانال ۳۲ هزار دلاری شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، صعودهای پی در پی و خیره کننده بیتکوین کماکان ادامه دارد  و با ورود تقاضاهای جدید به بازار، این ارز برای نخستین بار به کانال ۳۲ هزار دلار نیز وارد شد. 

 بازدهی هفتگی محبوب ترین ارز دیجیتالی جهان به مثبت ۲۷.۳۲ درصد رسیده است. طی ۲۴ ساعت گذشته بیت کوین با ثبت صعود ۹.۲۳ درصدی به ۳۲ هزار و ۴۹.۸۳ دلار رسید. بالاترین رکورد ثبت شده ارزش بیت کوین مربوط به روز دوم ژانویه سال ۲۰۲۱ بوده که در آن این ارز به قیمت ۳۲ هزار و ۱۶۹ دلار رسید. رکورد قبلی این ارز مربوط بهروز یکم ژانویه سال ۲۰۲۱ بوده که در آن این ارز به قیمت ۲۹ هزار و ۳۹۱.۳۰ دلار رسید.

بیت‌کوین سال قبل را رویایی سپری کرد و ارزش آن نسبت به ابتدای سال قبل حدود ۱.۹ برابر افزایش یافته است. ارزش بازار بیت کوین در حال حاضر بیش از حدود ۵۵۰ میلیارد دلار است.

پتر شف- کارشناس ارزهای دیجیتالی گفت: حدود ۷۰ درصد کل سهم بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت کوین است و این بدان معناست که هر تغییر و تحولی در قیمت بیت کوین روی قیمت سایر ارزهای دیجیتالی نیز تاثیر مستقیمی خواهد داشت. شاهد بودیم که ۲۰۲۰ برای ارزهای دیجیتالی فراموش نشدنی و پر از دستاوردهای بزرگ بود.  

برخی از معامله گران معتقدند بیتکوین پتانسیل شکستن سقف ۱۰۰ هزار دلاری را نیز در طولانی مدت دارد.   بیتکوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله گران بر بستر بلاک چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.

البته صعود قیمتها در بازار ارزهای دیجیتالی محدود به بیت کوین نبود و قیمت بسیاری از ارزهای دیجیتالی دیگر افزایشی بود؛ به گونه‌ای که اتریوم با ۳.۳۴ درصد افزایش به ۷۶۵.۶۴ دلار، بیت کوین کش با ۲.۳۵ درصد صعود به ۳۵۵.۴۷ دلار، لایت کوین با ۲.۱۸ درصد جهش به ۱۳۱.۰۷ دلار،  مونرو با ۱۵.۳۴ درصد ریزش به ۱۴۱.۲۶ دلار، دش با ۸.۱۲ درصد عقبگرد به ۹۲.۵۳ دلار، زدکش با ۱۱ درصد کاهش به ۵۸.۳۹ دلار و میکر با ۱.۵۱ درصد صعود به ۶۰۷.۵۱ دلار رسید.