۰ نفر

کرونا؛ پرجست‌وجوترین واژه ۲۰۲۰

۲۵ آذر ۱۳۹۹، ۱۳:۵۲
کد خبر: 490113
کرونا؛ پرجست‌وجوترین واژه ۲۰۲۰

ویروس کرونا، نتایج انتخابات و کوبی برایانت جایگاه اول تا سوم رتبه‌بندی جست‌جوهای گوگل را در سال 2020به‌خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری، با فرا رسیدن روزهای پایانی سال۲۰۲۰ گوگل از گزارش جست‌وجوی سالانه خود با عنوان «جست‌وجو در سالی که گذشت» رونمایی کرده است که نمایی از اصطلاحات متداول جست‌وجو شده در سراسر جهان را ارائه می‌دهد. این گزارش هر سال مهم‌ترین سؤالات، بزرگ‌ترین ترس‌ها و حوادثی که توجه ما را جلب کرده است، به تصویر می‌کشد، اما نسخه سال2020 این گزارش شاید کمی بیشتر از گزارش‌های سال‌های گذشته قابل پیش‌بینی باشد. برای هیچ‌کس تعجب‌آور نخواهد بود که همه‌گیری کرونا در رتبه‌بندی امسال، چه به‌طور مستقیم و چه از طریق پروکسی، دست بالا را داشته باشد. عبارت «ویروس کرونا» (Coronavirus) در بالای این رتبه‌بندی کلی قرار دارد، در حالی ‌که عبارت‌های «به‌روزرسانی ویروس کرونا» (coronavirus ) و «علائم ویروس کرونا» (coronavirus symptoms) به‌ترتیب در رده هفتم و هشتم این رتبه‌بندی قرار دارند.

تعطیلی‌های گسترده در کشورهای مختلف هم باعث شده که جست‌وجوهای مربوط به‌کار از راه دور(remote working) و تحصیل در خانه (home schooling) جهش گسترده‌ای پیدا کنند، به‌گونه‌ای که جست‌وجوی اپلیکیشن zoom در رتبه چهارم و «Google classroom» در رتبه دهم قرار گرفته‌اند. تأثیر همه‌گیری کرونا همچنین در تحلیل موضوعات پرطرفدار گوگل هم مشاهده می‌شود. با توجه به اینکه بسیاری از افراد سعی در استفاده مؤثر از تعطیلی‌ها یا قرنطینه دارند، امسال عبارت «نحوه یادگیری کدنویسی» در دوره‌های آموزشی پایتون در مقایسه با بقیه موارد افزایش قابل توجهی داشته است. در همین حال، در زمان تعطیلی مدارس شاهد عبارت «چگونه می‌توان معلم شد» بودیم که امسال بیش از هر زمان دیگری در گوگل جست‌وجو شده است. با این حال جست‌وجوی قابل توجه عبارت «شوخی با والدین» نشان می‌دهد که فرزندان، برنامه‌های دیگری هم در ذهن خود داشته‌اند.

ترندهای جست‌وجو در سال2020

راوی گزارش «جست‌وجو در سالی که گذشت» در یک ویدئو می‌گوید: انسانی‌ترین ویژگی این است که بخواهیم بدانیم، «چرا». طی یک سال که همه در سراسر جهان مشغول جست‌وجو بودند، واژه «چرا» بیش از هر زمان دیگری جست‌وجو شده است. امسال سؤالاتی درباره ویروس کرونا، انتخابات آمریکا، زندگی سیاهپوستان مهم است، آتش‌سوزی استرالیا، رسوایی جفری اپستین و مرگ نابهنگام کوبی برایانت، چادویک باسمن و مارادونا داشتیم.

با این حال، در مورد موضوعات غیراخلاقی‌تر و کم اهمیت‌تر هم سؤالاتی وجود داشت. در عین حال، افزایش جست‌وجوی «دستور تهیه مایه خمیر» و «طرز تهیه نان» نشان می‌دهد که جهان پس از پایان این همه‌گیری، از وجود نانوایان حرفه‌ای در مضیقه نخواهد بود.

BgtBAcabpkVb