۰ نفر

زنان برگزیده برای سفر به ‌ماه +عکس

۲۳ آذر ۱۳۹۹، ۱۲:۳۹
کد خبر: 489449
زنان برگزیده برای سفر به ‌ماه +عکس

۹زن ازجمله یک جوان ایرانی‌الاصل در آخرین فهرست نامزدهای ناسا برای قدم گذاشتن روی قمر زمین قرار دارند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری، پروژه بازگشت به‌ماه ناسا با نام «آرتمیس» قرار است یک فرق اساسی با سفرهای گذشته به ‌ماه داشته باشد. در این سفر، حتما یک فضانورد زن نیز تیم آرتمیس را همراهی خواهد کرد. به گزارش سی‌بی‌اس نیوز، ناسا از مدت‌ها پیش کاندیداهای مختلفی از فضانوردان واجد شرایط را گرد هم آورده است تا از میان آنها افراد نهایی را انتخاب کند. در تازه‌ترین گزینش، گروهی متنوع از فضانوردان شامل 9مرد و 9زن انتخاب شده‌اند که در میان آنها نام «یاسمین مقبلی» دختر ایرانی‌الاصل که در زمینه هوافضا تحصیل کرده است به چشم می‌خورد. البته این گزینش نهایی نیست و با سپری کردن مراحل آموزشی، افراد منتخب برای انجام ماموریت بزرگ و حساس آرتمیس معرفی خواهند شد.

PD28nmQKwXEy

با 9زنی که فعلا در لیست انتخابی ناسا برای این اتفاق تاریخی قرار دارند، آشنا شوید:

یاسمین مقبلی؛ 37ساله

یاسمین مقبلی ایرانی‌الاصل اهل نیویورک و دارای مدرک لیسانس مهندسی هوافضا با فناوری اطلاعات از MIT و فوق‌لیسانس مهندسی هوافضا از دانشکده تحصیلات تکمیلی نیروی دریایی است. او در پرواز فضایی یک تازه‌کار است. مقبلی سابقه 2هزار ساعت پرواز با بیش از 25هواپیمای مختلف را دارد. او در سال2017 به کلاس فضانوردان ناسا پیوست و هنوز در فضا پرواز نکرده است.

کریستینا کوچ؛ 41ساله

کریستینا کوچ، فارغ‌التحصیل لیسانس علوم مهندسی برق و فیزیک و کارشناسی‌ارشد مهندسی برق است. او علاوه بر سمت‌های تحقیقاتی در قطب جنوب و گرینلند، به‌عنوان مهندس برق با ناسا و دانشگاه جان هاپکینز همکاری کرده است. کوچ در سال2013 برای آموزش فضانوردی انتخاب شد و سابقه حضور در فضا را در سال2019 به‌دست آورد. او 328روز را در ایستگاه فضایی بین‌المللی سپری کرده که این طولانی‌ترین حضور فضایی یک زن فضانورد به‌حساب می‌آید.

جسیکا میر؛ 43ساله

جسیکا لیسانس، علوم زیست‌شناسی، کارشناسی‌ارشد علوم‌فضایی و دکتری زیست‌شناسی دریایی دارد. میر در مرکز تحقیقات انسانی لاکهید مارتین و به‌عنوان استادیار در دانشکده پزشکی هاروارد کار کرده است. او همچنین در سفرهای غواصی مؤسسه اسمیتسونیان به قطب جنوب و بلیز شرکت کرد. میر در کلاس فضانوردی سال2013 انتخاب شد و در سال2019 یک پرواز به فضا با 205روز حضور در ایستگاه فضایی داشت.

آن مک کلین؛ 41ساله

سرهنگ دوم آن مک کلین، اهل واشنگتن و دارای لیسانس علوم‌مهندسی مکانیک / هوانوردی و فوق‌لیسانس مهندسی هوافضا از دانشگاه بات است. مک کلین هواپیمابر ارشد ارتش آمریکا بوده است و سابقه بیش از 2هزار ساعت پرواز با 20هواپیمای مختلف را دارد. مک کلین همچنین یکی از اعضای کلاس فضانوردان سال2013 بود که اخیرا به‌عنوان مهندس پرواز در ایستگاه فضایی بین‌المللی خدمت کرده است.

کیت رابینز؛ 42ساله

رابینز، لیسانس علوم زیست‌شناسی مولکولی از دانشگاه کالیفرنیا و دکتری تخصصی زیست‌شناسی سرطان از دانشگاه استنفورد دارد. او سال2009 در کلاس فضانوردان انتخاب شد. وی در نخستین پرواز فضایی خود در سال2016 نخستین دانشمندی بود که توالی DNA را در مدار تعیین کرد. رابینز همچنین یکی از 5خدمه ناساست که برای یک ماموریت 6ماهه هم‌اکنون در ایستگاه فضایی بین‌المللی بسر می‌برد.

استفانی ویلسون؛ 54ساله

استفانی، لیسانس علوم‌مهندسی و کارشناسی‌ارشد مهندسی هوافضا را دریافت کرده است. ویلسون مسن‌ترین فضانورد تیم آرتمیس است که در سال1996 انتخاب شده است. وی تاکنون در 3ماموریت شاتل فضایی در سال‌های 2007، 2007 و 2010 شرکت کرده و بیش از 42روز در فضا حضور داشته است.

نیکول مان؛ 43ساله

مان، یکی از تازه‌کارهای تیم آرتمیس به‌حساب می‌آید. او با لیسانس علوم‌مهندسی مکانیک و فوق‌لیسانس مهندسی مکانیک در نیروی تفنگداران دریایی خدمت می‌کرد. او همچنین در سال2013 در کلاس فضانوردان ناسا انتخاب شد، اما هنوز تجربه پرواز فضایی ندارد. نخستین پرواز مان به‌عنوان خدمه پرواز با فضاپیمای

 Starliner بوئینگ سال آینده به ایستگاه فضایی بین‌المللی خواهد بود.

کایلا بارون؛ 33ساله

بارون، کارشناس مهندسی سیستم و کارشناس‌ارشد مهندسی هسته‌ای است. بارون که سابقه پرواز فضایی ندارد، به‌عنوان افسر جنگ زیردریایی و عضوی از طبقه اول زنان مأمور در جامعه زیردریایی است.

جیسکا واتکینز؛ 32ساله

جسیکا واتکینز، دارای لیسانس علوم زمین‌شناسی و محیط‌زیست و دکتری زمین‌شناسی از UCLA است. زمانی که در سال2017 توسط ناسا انتخاب شد، دانشجوی پست دکتری زمین‌شناسی و سیارات در انستیتوی فناوری کالیفرنیا بود؛ جایی که روی مریخ‌نوردی با نام Curiosity کار می‌کرد. با این حال، او هنوز در فضا پرواز نکرده است.