۰ نفر

استخدام بهترین هکر از سوی غول رسانه اجتماعی

هکر معروف مدیر امنیت توییتر شد!

۲۷ آبان ۱۳۹۹، ۱۴:۳۱
کد خبر: 482450
هکر معروف مدیر امنیت توییتر شد!

غول رسانه اجتماعی توییتر در مواجهه با تهدید مقررات سخت گیرانه و رخنه های امنیتی جدی، یکی از بهترین هکرهای جهان را برای مقابل با همه این تهدیدات به عنوان مدیر امنیت خود استخدام کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، توییتر پیتر زاتکو را که با اسم مستعار هکری ماج شناخته شده است، در پست جدید مدیر امنیت منصوب کرد و به وی اختیارات گسترده ای برای توصیه تغییرات در ساختار و شیوه های فعالیت این شرکت داد. زاتکو به جک دورسی، مدیرعامل توییتر پاسخ داده و انتظار می رود پس از یک بازبینی ۴۵ تا ۶۰ روزه، مدیریت وظایف امنیتی مهم را بدست بگیرد.

زاتکو در یک مصاحبه اختصاصی گفت که به بررسی امنیت اطلاعات، یکپارچگی سایت، امنیت فیزیکی، یکپارچگی پلتفرم و مهندسی خواهد پرداخت.

این هکر معروف اخیرا بر امنیت در سیستم پرداخت الکترونیکی استرایپ نظارت داشته است و پیش از آن روی پروژه های ویژه ای در گوگل کار کرده است. همچنین بر اعطای کمک برای پروژه های حوزه امنیت سایبر در آژانس پروژه ها و پژوهش پیشرفته دفاعی پنتاگون نظارت داشته است.

حرفه زاتکو در دهه ۱۹۹۰ شروع شد و وی همزمان کار محرمانه برای یک پیمانکار دولتی انجام می داد و یکی از سران گروه هکری "فرقه گاو مرده" بود که ابزارهای هک ویندوز را منتشر می کردند تا مایکروسافت را وادار کنند امنیت ویندوز را بهبود دهد.

بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، توییتر با چالشهای امنیتی متعددی مواجه است. یک سال پیش دولت آمریکا دو نفر را به جاسوسی برای عربستان سعودی متهم کرد که سالها پیش در توییتر کار می کردند و اعلام کردند که اطلاعات خصوصی مخالفان را در اختیار دولت عربستان سعودی قرار داده اند.

در ژوییه هم گروهی از هکرهای جوان کارمندان توییتر را فریب داده و به ابزارهای داخلی این شبکه اجتماعی دسترسی پیدا کردند و موفق شدند تنظیمات حسابهای کاربری را تغییر دهند و توییتهایی از حساب جو بایدن، رییس جمهور منتخب آمریکا، بیل گیتس، موسس مایکروسافت و ایلون ماسک، مدیرعامل تسلا ارسال کنند.