۰ نفر

ثروتمند شدن استارتاپ سوئدی سلامت مغز

۲۴ آبان ۱۳۹۹، ۱۲:۰۵
کد خبر: 481463
ثروتمند شدن استارتاپ سوئدی سلامت مغز

استارتاپ سلامت سوئدی«Mendi» که تلاش می‌کند، مغز انسان را سالم‌تر کند، در کمتر از 6ماه رکورد منحصربه‌فردی را از خود برجای گذاشته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری، با سفارش‌پذیری بیش از 10هزار دستگاه «نوروفیدبک مِندی» این استارتاپ، موفق به پشت سر گذاشتن شرکت‌های همکار همچون Kickstarter و Indiegogo شد. این استارتاپ با پیش‌فروش دستگاه‌های خود، چیزی در حدود 3میلیون یورو سود خالص به‌حساب خود واریز کرد. طی هفته‌های نخست، این پروژه به‌عنوان سرمایه‌پذیرترین پروژه سلامت مغز در تاریخ شناخته شد. استارتاپ مندی با تیمی از دانشمندان علوم مغز و اعصاب و متخصصان نوروفیدبک، ماموریت دارد تا سال2025سلامت مغز 10میلیون نفر را بهبود بخشد. نخستین دسته از دستگاه‌های مندی، ساخته شده در سوئد، در‌ماه دسامبر به‌دست مصرف‌کنندگان خواهد رسید. «موها بن‌سوفیا»، مدیرعامل استارتاپ «healthtech Mendi» در این خصوص می‌گوید: «ما می‌خواهیم از فناوری پیشرفته با همکاری علم در راه سلامت مغز استفاده کنیم.

علاقه اولیه به مندی بسیار زیاد بوده است. نخستین دستگاه‌ها در چند هفته برای مشتریان ارسال خواهد شد و این در حالی است که هزاران نفر دیگر نیز در انتظار دریافت آن هستند. » اما این دستگاه چگونه کار می‌کند؟ دستگاه سلامت مغز پیشرفته مندی کاربران را قادر می‌سازد تا عملکرد مغز را اندازه‌گیری و کنترل کرده و آموزش‌هایی به آن بدهند. هدست نوروفیدبک از جریان اکسیژن و خون در قشر Prefrontal برای اندازه‌گیری فعالیت مغز استفاده می‌کند. برنامه مندی فعالیت را تقریباً در زمان واقعی تجسم می‌کند. کاربران می‌توانند با کنترل بازی با ذهن خود، فعالیت را افزایش داده و عملکرد مغز خود را آموزش دهند. دستگاه نوروفیدبک مندی باعث می‌شود آموزش مغز، جذاب و سرگرم‌کننده باشد و همچنین به کاربران در حفظ و تقویت فعالیت مغز و قابلیت انعطاف‌پذیری عصبی کمک می‌کند. کاربران می‌توانند با آموزش مغز خود به‌مدت 5تا 15دقیقه 3مرتبه در هفته، نتیجه کار را مشاهده کنند. نوروفیدبک بخش مهمی از سیستم سلامت مغز به‌شمار می‎آید که مندی در حال ساخت آن است. در عین حال، به‌عنوان بخشی از ماموریت کلی مندی برای سالم‌سازی هر مغز، این استارتاپ کاربران را به انتخاب روش‌های مثبت زندگی برای بهبود و سلامت مغز ترغیب می‌کند.