۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

برترین استارتاپ‌های حوزه کشاورزی اروپا/ ایرلند؛ پیشتاز نوآوری در صنعت آبزی‌پروری

۱۲ آبان ۱۳۹۹، ۱۰:۱۶
کد خبر: 478379
برترین استارتاپ‌های حوزه کشاورزی اروپا/ ایرلند؛ پیشتاز نوآوری در صنعت آبزی‌پروری

بروز چالش‌هایی نظیر تغییرات اقلیمی و پیامدهای ناشی از بکارگیری سموم شیمیایی، بخش کشاورزی در اقصی نقاط جهان را با دشواری‌های کم‌سابقه‌ای مواجه ساخته است. در همین رابطه، نوآوری‌های برخی استارتاپ‌های اروپا (به عنوان یکی از مناطق مستعد جهان در این بخش)، نوید روزهای روشن‌تری برای این بخش را می‌دهد.

اقتصاد آنلاین سجاد رفیع؛ هیچ یک از حوزه‌های اقتصادی کشورهای مختلف را نمی‌توان مصون از پیامدهای ناشی از گرمایش زمین دانست. افزایش دمای کره زمین و بروز تغییرات بی‌سابقه در شرایط جوی کشورهای مختلف، آینده بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی را در هاله‌ای از ابهام فرو برده است. با این حال، میزان آسیب‌پذیری بخش کشاورزی در مواجهه با چنین وضعیتی را می‌توان به مراتب بیشتر از سایر بخش‌ها در نظر گرفت. همزمان، گسترش پیامدهای منفی استفاده از سموم شیمیایی به ویژه طی سالیان اخیر، از دیگر چالش‌های مرتبط با این حوزه است. در همین رابطه، شاهد افزایش بکارگیری راهکارهای نوآورانه شرکت‌های استارتاپی مختلف در عبور از این وضعیت هستیم. در همین زمینه، در ادامه به معرفی چهار مورد از تاثیرگذارترین استارتاپ‌های اروپا (به عنوان یکی از مناطق بسیار مستعد جهان در حوزه کشاورزی) که موفق به ایجاد تحولات چشمگیر در عرصه کشاورزی جهان شده‌اند خواهیم پرداخت.

1) شرکت CropSafe

این استارتاپ که در کشور ایرلند شمالی واقع شده، از طریق ترکیب هوش مصنوعی و تصاویر ماهواره‌ای اقدام به ساخت اپلیکیشنی برای تشخیص انواع بیماری‌ها در محصولات کشاورزی کرده است. اطلاعات ارائه شده از سوی این شرکت، کشاورزان را قادر به استفاده هوشمندانه و بهینه از سموم شیمیایی می‌سازد. مساله‌ای که می‌تواند در بلندمدت منجر به کاهش قابل توجه هزینه‌های کشاورزان و همچنین پیامدهای زیست‌محیطی این سموم شود.

2) شرکت Atlantic Photonic Solutions

این شرکت در سال 2018 و در جمهوری ایرلند پایه‌گذاری شد و توانست با طراحی و تولید برخی ابزار خاص، نقشی اساسی در رفع موانع تولید ماهی سالمون ایفا کند. لامپ‌های تولید شده توسط این استارتاپ، از هجوم حشرات دریایی به مراکز پرورش این نوع از آبزیان جلوگیری می‌کند. طی سالیان اخیر، وجود این حشرات یکی از مهمترین چالش‌های فعالان حوزه آبزی‌پروری به ویژه در کشورهای ایرلند، اسکاتلند و نروژ بوده که به لطف محصولات Atlantic Photonic Solutions تا حد زیادی برطرف شده است.

3) شرکت Machine Eye

مجموعه Machine Eye در پایتخت ایرلند شمالی واقع شده و در زمینه پیش‌بینی و کنترل حوادث غیر مترقبه در بخش کشاورزی با استفاده از هوش مصنوعی و تجهیزات الکترونیکی پیشرفته فعالیت می‌کند. در همین رابطه، خدمات این استارتاپ در حفاظت از محصولات و ماشین‌آلات کشاورزی و متعاقبا کاهش هزینه‌های کشاورزان، نقش بسزایی را ایفا کرده است.

 در این زمینه بخوانید:

4) شرکت karma

این استارتاپ سوئیسی در زمینه کاهش ضایعات مواد غذایی با استفاده از یک اپلیکیشن خاص فعالیت می‌کند. هدف از طراحی این اپلیکیشن، کمک به فروشگاه‌ها برای فروش هر چه سریع‌تر مازاد محصولات به مصرف‌کنندگان است. گزارشات این شرکت حاکی از موفقیت این استارتاپ در کاهش 800 تنی ضایعات محصولات کشاورزی تاکنون است.